Jakie marki samochodów kupują klienci indywidualni? Podsumowanie pierwszego półrocza 2025
Minione półrocze przyniosło ośmioprocentowy wzrost sprzedaży samochodów klientom indywidualnym. Zdecydowanym liderem segmentu pozostaje Toyota, która dostarczyła prawie dwa razy tyle aut co druga w kolejności Kia. Ponadto uwagę zwracają notowania MG, któremu udało się wyprzedzić między innymi Renault.
Jak wskazuje raport IBRM Samar, w pierwszym półroczu klienci indywidualni zarejestrowali łącznie 93 405 nowych samochodów osobowych. Tym samym omawiany segment polskiego rynku motoryzacyjnego odnotował wzrost przekraczający osiem procent. Które marki cieszą się największym zainteresowaniem Kowalskich, Nowaków i Wiśniewskich? Kto sprzedał więcej aut: Dacia czy MG? Jaką pozycję mają marki chińskie? Odpowiedzi na te pytania przynosi poniższe zestawienie.
Liderem rynku klientów indywidulanych jest aktualnie Toyota, której dealerzy obsłużyli w minionym półroczu 15 397 osób. Uzyskany wynik daje Japończykom niemal 16,5-procentowy udział w całym segmencie. Najwięcej kupujących wybiera statystycznie takie modele japońskiej marki jak C-HR (3956 sztuk), Toyota Yaris Cross (3119) oraz Yaris (1677). Drugie miejsce na podium należy do Kii. Do końca czerwca klienci indywidualni kupili 8018 samochodów koreańskiego producenta. Zdecydowanie najwięcej z nich wybrało pojazd Kia Sportage, który niedawno zadebiutował w odświeżonej wersji po face-liftingu.
Brązowy model wywalczył na półmetku bieżącego roku Volkswagen. Importer niemieckiej marki zyskał uznanie 7547 klientów indywidualnych, co stanowi przeszło ośmioprocentowy udział w segmencie. Niebawem światło dzienne ujrzy nowy Volkswagen T-Roc. Czy model ten godnie zastąpi poprzednika, który w rankingu bestsellerów plasuje się aktualnie na wysokim, czwartym miejscy z dorobkiem 2954 egzemplarzy?


Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Na piątej pozycji czerwcowego rankingu plasuje się dyskontowa marka Dacia. Dotychczas jej dealerzy sprzedali klientom indywidualnym 6098 nowych aut. Największą grupę stanowią w tej puli egzemplarze Dustera oraz Sandero. Dwa oczka niżej ulokowało się chińsko-brytyjskie MG. Brand należący do koncernu SAIC z siedzibą w Szanghaju umacnia swoją pozycję dzięki zainteresowaniu, jakim cieszą się crossovery HS oraz ZS. Ten pierwszy jest już dostępny w nowej wersji z klasyczną, samoładującą się hybrydą. Ceny wariantu MG HS 1.5 Hybrid+ startują z poziomu 128 900 złotych.
Sprzedaż samochodów w Polsce – marki wybierane przez klientów indywidualnych (stan na koniec czerwca 2025):
- Toyota: 15 397 egzemplarzy
- Kia: 8018
- Volkswagen: 7547
- Skoda: 7044
- Dacia: 6098
- Hyundai: 5713
- MG: 3978
- Renault: 3880
- Volvo: 2615
- Suzuki: 2528
- Lexus: 2523
- Audi: 2275
- Cupra: 2045
- Nissan: 1943
- Mercedes-Benz: 1943
- Ford: 1906
- BMW: 1832
- Omoda: 1790
- Honda: 1665
- Citroen: 1416
- Opel: 1258
- BAIC: 1249
- SEAT: 1180
- Mazda: 1151
- Jaecoo: 998
Sprzedaż samochodów w Polsce – modele wybierane przez klientów indywidualnych (stan na koniec czerwca 2025):
- Toyota C-HR: 3956 egzemplarzy
- Kia Sportage: 3888
- Toyota Yaris Cross: 3119
- Volkswagen T-Roc: 2954
- Dacia Duster: 2536
- Skoda Kamiq: 2043
- Renault Captur: 2026
- Hyundai Tucson: 1982
- MG HS: 1979
- Dacia Sandero: 1877
- Omoda 5: 1686
- MG ZS: 1679
- Toyota Yaris: 1677
- Toyota RAV4: 1585
- Toyota Aygo X: 1429
- Volkswagen T-Cross: 1372
- Toyota Corolla: 1364
- Toyota Corolla Cross: 1340
- Skoda Octavia: 1337
- Nissan Qashqai: 1317
- Volkswagen Tiguan: 1289
- Hyundai Kona: 1209
- Volvo XC40: 1203
- Volvo XC60: 1200
- Cupra Formentor: 1159