Kia Ceed III nie jest już produkowana
Po niemal dwudziestu latach Koreańczycy wycofują z rynku europejskiego wersje modelowe Ceed oraz Ceed SW (kombi), co również ma związek z reorganizacją fabryki koncernu na Słowacji. Przypomnijmy, że nieco wcześniej ten sam los spotkał modnie stylizowaną Kię Proceed.
Według ustaleń portalu Autocar, następcą wymienionych wyżej modeli zostanie zupełnie nowa konstrukcja, blisko spokrewniona pod względem technologicznym z oferowanym już w Ameryce Północnej kompaktem o nazwie Kia K4. Aktualnym miejscem produkcji tego ostatniego jest Meksyk. Podobno oficjalny debiut „czwórki” na Starym Kontynencie nastąpi przed końcem roku, choć to informacja nieoficjalna. Warto podkreślić, że spalinówkę południowokoreańskiego koncernu sfotografowano już kilka miesięcy temu, gdy na europejskich drogach łowcy zdjęć szpiegowskich zauważyli starannie zamaskowane egzemplarze prototypowe.
Przetasowania w ofercie handlowej marki należy ponadto rozpatrywać w kontekście reorganizacji fabryki działającej na Słowacji. Pod koniec sierpnia w Żylinie zmontowano pierwsze egzemplarze zupełnie nowego modelu Kia EV4, który stanie w szranki chociażby z Volkswagenem ID 3. Na początku przyszłego roku oferta ma się powiększyć o kolejny model z napędem bateryjnym, czyli stylizowaną na miejskiego crossovera Kię EV2.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Najpopularniejsze kompakty w Polsce w 2025 roku (styczeń-sierpień):
- Toyota Corolla: 15 833 egzemplarze
- Skoda Octavia: 12 702
- Volkswagen Golf: 4233
- Kia Ceed: 3972
- Skoda Scala: 3650
- Audi A3: 3237
- Ford Focus: 3186
- Hyundai i30: 3086
- Cupra Leon: 1780
- Mercedes CLA: 1691
Zakończenie produkcji Ceeda oraz Ceeda SW na Słowacji ma zresztą swoje odzwierciedlenie w oficjalnym cenniku, gdzie zamieszczono następującą adnotację: „Samochody dostępne wyłącznie w wybranych konfiguracjach. Szczegóły u Dealerów”. Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, do końca sierpnia Koreańczycy zarejestrowali nad Wisłą łącznie ponad 20,8 tys. nowych osobówek, co w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza spadek o 4,75 procenta. W rankingu największych importerów producent Sportage’a plasuje się aktualnie na czwartym miejscu, nieznacznie wyprzedzając siostrzaną markę Hyundai.