Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Auto Bild o nowej Kii EV4 – jaka ocena?

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
11 Lip '25
Auto Bild o nowej Kii EV4 – jaka ocena?Źródło: KIA

Kia EV4 to debiutant w segmencie elektrycznych modeli klasy kompaktowej. Powstał na płycie podłogowej E-GMP z architekturą 400V. Czy futurystyczna stylistyka, układ napędowy i wykończenie kabiny przypadną do gustu przyszłym klientom?

Tygodnik Auto Bild należy do najbardziej opiniotwórczych magazynów motoryzacyjnych w Niemczech. Tematem jednego z ostatnich numerów był test z udziałem nowej Kii EV4 (204 KM/zasięg do 590 kilometrów WLTP). Dziennikarze redakcji zwracali uwagę na takie parametry jak wystrój i wykończenie kabiny, prowadzenie, komfort resorowania, a także walory praktyczne z punktu widzenia codziennej eksploatacji.

Źródło: KIA

Warto podkreślić, że samochód udostępniony do testu nie był egzemplarzem w ostatecznej wersji produkcyjnej. Mimo to Kia EV4 przypadła jurorom do gustu. Kompakt koreańskiej marki został dobrze wyważony, choć zawieszenie zestrojono raczej z myślą o zapewnieniu komfortowych warunków podróżowania. Kierowca doceni płynne pokonywanie nierówności drogi oraz nisko umieszczony środek ciężkości, co pozytywnie wpływa na stabilność jazdy na zakrętach i ogólne poczucie kontroli nad pojazdem.

Źródło: KIA

Nowa Kia EV4 hatchback – wymiary nadwozia:

  • długość: 4430 mm
  • szerokość: 1860 mm
  • wysokość: 1485 mm
  • rozstaw osi: 2820 mm
  • pojemność bagażnika: od 435 l
Źródło: KIA

Osiągi uzyskiwane przez 204-konną Kię EV4 są z punktu widzenia zwykłego użytkownika więcej niż wystarczające. Według danych technicznych, wersja z „bateriami” o pojemności 58,3 kWh rozpędza się do stu kilometrów na godzinę w około 7,4 sekundy, jednak można odnieść wrażenie, że wszystko dzieje się szybciej. Deskę rozdzielczą Kii EV4 zaprojektowano w minimalistycznym stylu. Jakość wykończenia nie daje powodu do narzekań. Przednie fotele są komfortowe, zapewniają szeroki zakres regulacji ustawień, lecz siedzisko mogłoby być dłuższe.

Nowa Kia EV4 hatchback – przymiarki cenowe

„Czwórka” oferuje funkcję szybkiego ładowania, zatem na odbudowanie poziomu energii z dziesięciu do osiemdziesięciu procent stanu pierwotnego potrzeba około pół godziny. Pomiary redakcji Auto Bild potwierdzają prawdziwość deklaracji producenta. Z ustaleń mediów wynika ponadto, że Kia EV4 może kosztować około 38 tys. euro, co przy aktualnym kursie dawałoby kwotę nieco ponad 160 tys. złotych. Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, w pierwszym półroczu zarejestrowano w Polsce łącznie ponad 14,2 tys. nowych osobówek z napędem elektrycznym (+61%). Liderem segmentu pozostaje Tesla z dorobkiem 2068 egzemplarzy. Drugą pozycję zajmuje Kia, sprzedawszy 1100 wtyczkowozów.

Podziel się ze znajomymi