Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1758269668620 3.0.14

Citroen ELO 2025 – co potrafi małe auto?

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
11 Gru '25
Citroen ELO 2025 – co potrafi małe auto?Źródło: Citroen

Koncepcyjny model Citroena mierzy zaledwie 4,10 metra długości, jednak pomysłowo zaprojektowana kabina jest w stanie pomieścić nawet sześciu pasażerów. Czyżby francuska marka z Grupy Stellantis szykowała wyposażonego w napęd elektryczny następcę C3 Picasso?

Źródło: Citroen

Najnowsze dzieło inżynierów Citroena nosi nazwę ELO. Jest to skrót od angielskich słów: Rest, Play, Work – czyli odpoczynek, zabawa i praca. Ma to podkreślać szerokie spektrum możliwych zastosowań pojazdu. W standardowej konfiguracji prowadzący auto ma do dyspozycji wysunięty ku przodowi, centralnie umieszczony fotel. Dzięki temu użytkownik nie będzie narzekać ani na brak wolnej przestrzeni, ani na ograniczoną widoczność na boki. Za kierowcą znajdują się trzy siedzenia – wszystkie o tej samej szerokości i wyposażone w składane oparcia. W razie potrzeby można jeszcze wykorzystać dwa dodatkowe miejsca, które ukryto pod bocznymi fotelami w drugim rzędzie.

Citroen ELO 2025 – elektryczny minivan

Jak podkreśla producent znad Sekwany, wnętrze ELO da się przekształcić w przestrzeń do spania dla dwóch osób, kino domowe lub źródło zasilania dla przenośnych urządzeń zewnętrznych (funkcja V2L). Walory użytkowe podnosi nie tylko całkowicie płaska podłoga, lecz również brak tradycyjnego słupka środkowego oraz czworo drzwi otwieranych w przeciwnych kierunkach. Młodzieńczy styl ELO to natomiast zasługa żywej kolorystyki, która zmienia się wraz ze światłem, przechodząc z pomarańczowego w czerwony, a następnie w żółty.

Źródło: Citroen

Na chwilę obecną ELO pozostaje tylko samochodem koncepcyjnym. Centrala chce jednak poznać opinię szerokiej publiczności. Stąd pomysł, aby zaprezentować prototyp podczas wystawy Brussels Motor Show 2026, która rusza na początku stycznia. Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, do końca listopada br. firma spod znaku szewrona sprzedała w Polsce ponad osiem tysięcy nowych osobówek, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oznacza skok aż o 30 procent. Citroen plasuje się pod koniec drugiej dziesiątki importerów, obok takich graczy jak chociażby Peugeot, Opel czy Suzuki.

Podziel się ze znajomymi