Konkurs Car of the Year 2026. Na liście jest 30 samochodów
Ruszyły przygotowania do kolejnej edycji plebiscytu europejskich dziennikarzy, którzy przyznają tytuł „Car of the Year”. W rywalizacji o nagrodę dla „Samochodu Roku 2026” weźmie udział trzydziestu kandydatów. Liczną reprezentację wystawili producenci z Chin.
W konkursie o nagrodę Car of the Year jurorami są doświadczeni dziennikarze motoryzacyjni, którzy reprezentują 22 kraje Starego Kontynentu. Polska ma w tym gronie dwóch przedstawicieli (Roman Popkiewicz oraz Maciek Ziemek). Przypomnijmy, że plebiscyt AD 2025 wygrało elektryczne Renault 5/Alpine A290 z dorobkiem 353 punktów. Srebrny medal przypadł Kii EV3, zaś brąz wywalczył Citroen C3.
Poniżej publikujemy wstępną listę pretendentów, którzy ubiegać się będą o nagrodę dla „Samochodu Roku 2026”. Do plebiscytu zgłoszono łącznie trzydziestu kandydatów. Oto oni w kolejności alfabetycznej.
Car of the Year 2026 – wstępna lista kandydatów:
- Audi A6
- Audi A6 e-tron
- Audi Q5
- BYD Atto 2
- BYD Dolphin Surf
- BYD Sealion 7
- Citroen C3 Aircross
- Citroen C5 Aircross
- Dacia Bigster
- DS No. 8
- Fiat Grande Panda
- Hyundai Ioniq 9
- Jeep Compass
- Kia EV4
- Lancia Ypsilon
- Leapmotor C10
- Mazda 6e
- Mercedes CLA Coupe
- MG HS
- MGS5 EV
- MINI Aceman
- Mitsubishi Outlander
- Nissan Leaf
- Opel Frontera
- Renault 4 E-Tech
- Smart #5
- Skoda Elroq
- Suzuki e Vitara
- Toyota Urban Cruiser
- Volvo ES90
- Zeekr 7X
Plebiscyt, którego stawką jest prestiżowy tytuł „Samochodu Roku”, podzielono na kilka etapów. Finałowa siódemka modeli ubiegających się o nagrodę zostanie wyłoniona pod koniec października, a następnie zaproszona na wzięcia udziału w testach statycznych i dynamicznych. Zwycięzcę rywalizacji poznamy w styczniu 2026. Jurorzy kierują się takimi kryteriami jak design, innowacyjność konstrukcji, wydajność układu napędowego, jakość wykończenia, stosunek ceny do walorów użytkowych oraz przyjemność prowadzenia.
Zgodnie z regulaminem COTY, każdy model biorący udział w plebiscycie musi być nowy, dostępny aktualnie w sprzedaży lub wchodzący do oferty przynajmniej w pięciu krajach europejskich przed końcem bieżącego roku.