Flota vs osoby fizyczne. Kto kupuje więcej nowych aut?
Zweryfikowaliśmy zakupy nowych samochodów przez Polaków pod kątem dominującego kanału sprzedaży. Dzięki temu wiadomo, jaka grupa kupujących przeważa w konkretnym województwie. To także odzwierciedla, w jakim regionie jest najmniej przedsiębiorców.
Toyota jest przez Polaków najchętniej wybieranym nowym samochodem. Dotyczy to terenu całego kraju. Jednak, kiedy spojrzy się na modele, to okazuje się, że nie zawsze na czele jest Toyota Corolla czy Toyota C-HR.
W naszym rankingu wykazaliśmy, że w poszczególnych województwach dominującymi samochodami są Skoda Octavia, koreański SUV Kia Sportage, jak również chiński SUV – MG HS. Tym razem przyjrzymy się, kto częściej kupuje nowe samochody w poszczególnych województwach – floty czy osoby fizyczne.
Ogólnie floty kupują więcej aut
Tylko w siedmiu województwach nowe samochody klienci indywidualni kupują częściej niż floty. Na południowym wschodzie dotyczy to województw: świętokrzyskiego, podkarpackiego (w obu dominujący model to Toyota C-HR) oraz lubelskiego (liderką jest tu Kia Sportage).
Na południu osoby fizyczne nabywają więcej nowych pojazdów niż floty w województwie opolskim, gdzie najchętniej wybierana jest Toyota C-HR. Pozostałe trzy regiony, w których dominującymi klientami okazują się osoby fizyczne znalazły się po przeciwległej stronie Polski.
Dotyczy to bowiem województw warmińsko-mazurskiego (najczęściej kupowane auto to Toyota C-HR), podlaskiego (dominuje Toyota C-HR) oraz zachodniopomorskiego, gdzie najbardziej lubianym pojazdem okazuje się MG HS.
W 10 województwach większe zakupy robią floty
W pozostałych częściach kraju to floty częściej udają się na zakupy do salonów samochodowych. Ta sytuacja odzwierciedla rozmieszczenie dużych przedsiębiorstw na terenie naszego kraju. Nie da się ukryć, że w mazowieckiem, w Wielkopolsce czy na Śląsku jest znacznie więcej firm niż w województwach: podkarpackim, lubelskim czy zachodniopomorskim.
Floty odpowiadają w Polsce za zakup 49,47 proc. nowych samochodów osobowych, natomiast osoby fizyczne stanowią 35,0 proc. zakupu pojazdów. Pozostała część to zakupy dilerskie oraz pojazdy nabywane przez firmy bezpośrednio (bez leasingu czy kredytu) oraz używane w wypożyczalniach samochodów.