Leapmotor C10 REEV jedzie do Polski
Już wkrótce w ofercie sprzedażowej pojawi się wersja modelowa Leapmotor C10 REEV. Jak wskazuje ostatni człon nazwy, crossover chińskiej marki łączy napęd elektryczny z dodatkowym silnikiem benzynowym, który nie napędza bezpośrednio kół, lecz pełni rolę generatora.
Centrala grupy Stellantis potwierdziła, że REEV zostanie wprowadzony do sprzedaży w Polsce, dołączając do już oferowanych modeli, czyli miejskiego T03 oraz stylizowanego na crossovera klasy średniej Leapmotor C10 o pełnym napędzie elektrycznym. Jak wskazują dane techniczne pojazdu, hybryda z układem typu Range Extender rozwija łączny zasięg nawet do 970 kilometrów.
Na wybranych rynkach zachodnich Leapmotor C10 REEV kosztuje od 37 400 euro, co w przeliczeniu dawałoby kwotę powyżej 150 tys. złotych. Podczas prac badawczo-rozwojowych inżynierowie poświęcili dużo uwagi między innymi poprawie komfortu akustycznego w kabinie (NVH), na który wpływ mają chociażby pierścienie tłokowe pokryte powłoką z węglem o strukturze diamentu oraz zmodyfikowane średnice łożysk.
Tymczasem według raportu IBRM Samar, w lutym bieżącego roku rejestracje samochodów osobowych producentów chińskich zamknęły się wynikiem 2130 egzemplarzy, co uznać można za nowy rekord miesięczny. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku baza danych liczyła zaledwie 259 „chińczyków”. Czołową trójkę zdominowali tacy gracze jak MG (816 egzemplarzy), Jaecoo (450) i Omoda (381).