Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1744026635781 3.0.14

Skoda Kodiaq diesel - oszczędny i wygodny SUV

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
9 Kwi '25
Średnia ocena8.7
Skoda Kodiaq diesel - oszczędny i wygodny SUVŹródło: IBRM Samar
8.7Śr. ocena

Kodiaq to największy SUV w gamie czeskiej marki, wytwarzany od 7 lat. Druga generacja modelu zadebiutowała w 2024 roku, a my przyglądamy się wersji z silnikiem wysokoprężnym.

Skoda Kodiaq Selection TDI 2.0Źrodło: IBRM Samar

Należąca do Volkswagen Group czeska Skoda od lat konsekwentnie rozbudowuje swoją gamę SUV-ów. Największy z nich, model Kodiaq, pozycjonowany jest w segmencie D-SUV i zbudowany został na platformie MQB, tej samej, z której korzysta Volkswagen Tiguan. Nazwa modelu pochodzi od niedźwiedzia kodiackiego występującego na położonej wyspie Kodiak u wybrzeży Alaski. Druga generacja Kodiaqa zaprezentowana została w 2024 roku i ma wszelkie atrybuty, by kontynuować sukces rynkowy poprzednika.

Skoda Kodiaq Selection TDI 2.0Źrodło: IBRM Samar
Skoda Kodiaq Selection TDI 2.0Źrodło: IBRM Samar

Skoda Kodiaq – wymiary, funkcjonalność

Nowy Kodiaq ma długość 4758 mm, szerokość 1864 mm i wysokość 1679 mm. Rozstaw osi mierzy 2791 mm, a prześwit ma 189 mm. Kodiaq II jest o 61 mm dłuższy od pierwszej generacji modelu, zaś pozostałe wymiary są podobne. Pojemność bagażnika wynosi imponujące 910 litrów (+75 l), a gdy złożymy oparcia tylnej kanapy powstaje przestrzeń o pojemności aż 2105 litrów

Skoda Kodiaq Selection TDI 2.0Źrodło: IBRM Samar

Skoda Kodiaq – silniki, moc

Opisywany model w bazowej wersji ma silnik benzynowy 1.5 eTSI, czyli z układem miękkiej hybrydy (MHEV), o mocy 150 KM. W gamie jest także benzynowa jednostka 2.0 TSI 204 KM oraz zarezerwowany dla flagowej wersji RS silnik 2.0 TSI 265 KM. Jest także hybryda typu plug-in (PHEV), czyli ładowana z gniazdka, oparta na silniku benzynowym 1.5 TSI, o łącznej mocy systemowej 204 KM. W ofercie Kodiaqa są także silniki wysokoprężne 2.0 TDI w dwóch wariantach mody: 150 i 193 KM.

Skoda Kodiaq Selection TDI 2.0Źrodło: IBRM Samar

Skoda Kodiaq – cena

Podstawowa wersja, czyli Kodiaq Selection 1.5 eTSI 150 KM (MHEV) kosztuje 178 150 zł, a ze 150 konnym dieslem 2.0 TDI 182 850 zł. Mocniejszy diesel 193 konny z napędem 4x4, w wersji Selection to wydatek rzędu 211 500 zł. Hybryda plug-in (PHEV), czyli ładowana z gniazdka, w specyfikacji Selection wyceniona została na kosztuje 208 300 zł, zaś topowa odmiana Sportline 216 800 zł. Trzeci rząd foteli wymaga dopłaty ok. 5 tys. zł.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Skoda Kodiaq – wrażenia z jazdy

Jesienią ub.r. testowaliśmy Kodiaqa II ze 193 konnym dieslem 2.0 TDI, a teraz do naszej redakcji trafiła słabsza odmiana 150 konna, także w pięknym lakierze Złoty Bronx metalik, który wymaga dopłaty 3550 zł. Od strony designerskiej Kodiaq drugiej generacji prezentuje się bardzo atrakcyjnie, solidnie i nowocześnie, a nawet spotkaliśmy się z pozytywnymi komentarzami, że przypomina SUV-y pewnej bawarskiej marki. Efektownie wyglądają reflektory Full LED Matrix oraz świetlny pasek na osłonie chłodnicy

Nowa Skoda Kodiaq prowadzi się doskonale, zaś jazda nią to spora frajda. Czeski SUV jest świetnie wyciszony, a jego zawieszenie jest kompromisem pomiędzy sprężystością, a twardością pojazdów niemieckich, z którymi zresztą jest mocno spokrewniony. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że pod względem oferowanego komfortu jazdy Kodiaq II przebija nowego Volkswagena Tiguana. Diesel o mocy 150 KM całkiem przyzwoicie radzi sobie z autem o masie całkowitej wynoszącej ok 1,7 tony. Maksymalny moment obrotowy wynosi 360 Nm. Sprint do setki zajmuje tej wersji Kodiaqa 9,6 sekundy, a prędkość maksymalna to według producenta 205 km/h. Średnie zużycie paliwa według WLTP wynosi 5,4 l/100 km, a nam w cyklu mieszanym pojazd zużywał przeciętnie ok. 6,9 l/100 km. Duże wrażenie robi to, co oferuje nowy Kodiaq, będący być może najlepszym autem marki Skoda

Skoda Kodiaq Selection TDI 2.0Źrodło: IBRM Samar

Skoda Kodiaq – podsumowanie

Kodiaq drugiej generacji ma wszystko to, co niezbędne, aby powtórzyć i kontynuować sukces rynkowy pierwszej generacji modelu. Jest wprawdzie sporo droższym SUV-em, niż wiele chińskich modeli tego typu, szturmujących rynki europejskie, jednak auta z Chin muszą się jeszcze obronić jakością i wartościami rezydualnymi. Relatywnie niskie ceny to bowiem nie wszystko. Na razie jednak Skoda Kodiaq, czy jej niemiecki krewny Volkswagen Tiguan, to trochę wyższa półka niż auta z Państwa Środka, choć wcale nie należą do segmentu premium. Skoda Kodiaq II jest bardzo dopracowana i komfortowa, a w wersji s silnikiem wysokoprężnym także dość oszczędna. A, że droga… Cóż, jakość i technologia kosztują.

Konfigurator Skody Kodiaq znajdziesz w AutoKatalog.pl.

zdjęcia: Krzysztof Panek

Szczegółowa ocena auta: Skoda Kodiaq II

Osiągi i ekonomia
8/10
Przestrzenność wnętrza
10/10
Komfort podróżowania
10/10
Wyposażenie
9/10
Cena
6/10
Własności jezdne
9/10
Podziel się ze znajomymi