Nowy Jeep Recon 2026 – terenówka na prąd
Dysponujący pełnym napędem elektrycznym Recon to pojazd o gabarytach zbliżonych do modelu Jeep Wrangler. Oba pojazdy łączą ponadto elementy stylistyki nadwozia oraz możliwości swobodnego poruszania się w terenie (plakietka "Trail Rated"). Oficjalne ceny nowości zza oceanu nie są jeszcze znane.
Z zapowiedzi centrali wynika, że nowy Jeep Recon z rocznika modelowego 2026 wejdzie do produkcji na początku przyszłego roku. Pierwszymi odbiorcami będą użytkownicy w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie. Premiera rynkowa w Europie nastąpi dopiero późną jesienią. Warto podkreślić, że Recon nie jest pierwszym samochodem elektrycznym marki Jeep. Honor ten przypadł w udziale Avengerowi, który jako subkompaktowy crossover doczekał się swoich odpowiedników w gamie siostrzanych marek Fiat oraz Alfa Romeo.
Tymczasem Jeep Recon – zbudowany na koncernowej płycie podłogowej STLA Large – to według producenta terenówka „z krwi i kości”. Już nawet sam wygląd nadwozia budzi respekt. Bezpośrednim nawiązaniem do kultowego Wranglera jest chociażby kabina z otwieranym dachem, zdejmowanymi drzwiami oraz składaną szybą. Specyfikacja techniczna wspomina ponadto o takich parametrach jak kąt natarcia wynoszący 34°, kąt zejścia 34,5° oraz kąt rampowy 23,5°. Stalowe osłony podwozia chronią przed uszkodzeniami akumulator trakcyjny o pojemności 100 kWh i napięciu 400 V.
Nowy Jeep Recon 2026 – jaka cena?
Jednak Recon ma być czymś więcej niż tylko terenówką. O ile na desce rozdzielczej Wranglera nie brak przycisków i przełączników, o tyle kokpit nowego wtyczkowozu wygląda bardziej „cyfrowo”. Na plan pierwszy wysuwają się multimedia z 14,5-calowym ekranem dotykowym, który służy do obsługi większości funkcji pokładowych. Na jednej wysokości wzroku zamontowano 12,3-calowy wyświetlacz zegarów. Jest też bezprzewodowa ładowarka do telefonu. Co ciekawe, pod względem odporności na zarysowania wnętrze Recona dorównuje standardom Wranglera. Ponadto przyszli użytkownicy nie powinni narzekać na brak przegródek, uchwytów czy schowków.
Dwusilnikowy układ napędowy Recona uzyskuje moc systemową rzędu 650 koni mechanicznych oraz do 840 niutonometrów momentu obrotowego. Ponadto kierowca liczyć może na dynamiczne przyspieszenie 0-100 km/h w około 3,7 sekundy oraz teoretyczny zasięg nawet do 450 kilometrów bez dodatkowego ładowania. Wiarygodne źródła twierdzą, że na rynku amerykańskim bazowa wersja elektrycznego Jeepa będzie kosztowała około 65 tys. dolarów.

