Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1758269668620 3.0.14

Nowy Leapmotor B10 z hybrydą REEV

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
15 Paź '25
Nowy Leapmotor B10 z hybrydą REEVŹródło: Leapmotor International

W przyszłym roku oferta produkowanego w Chinach crossovera Leapmotor B10 powiększy się o wersję REEV, gdzie zastosowano napęd elektryczny z dodatkowym silnikiem benzynowym, który nie napędza bezpośrednio kół, lecz pełni rolę generatora. Analogiczną strukturę gamy ma już większy model C10.

Źródło: Leapmotor International

W obecnie dostępnej specyfikacji Leapmotor B10 dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 218 KM i momencie obrotowym rzędu 240 niutonometrów. Jednostka zapewnia kierowcy przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę w około osiem sekund, podczas gdy maksymalna prędkość to 170 km/h. Klienci mają do wyboru akumulator o pojemności 57,2 kWh (realny zasięg do 361 km w cyklu WLTP) lub „baterię” 67,1 kWh, która gromadzi dość prądu, by autem można było pokonać nawet 434 kilometry bez dodatkowego ładowania.

Według zapowiedzi centrali, w przyszłym roku pojawi się ponadto kompakt o nazwie Leapmotor B05. Tymczasem jak wskazuje cyklicznie ukazujący się raport IBRM Samar na temat sprzedaży samochodów chińskiej produkcji, do końca września dealerzy azjatyckiego brandu zarejestrowali nad Wisłą łącznie 1139 nowych aut, co daje graczowi współpracującemu z Grupą Stellantis szóstą pozycję w segmencie. Pozycję, która póki co wydaje się niezagrożona.

Podziel się ze znajomymi