Październik dobrym miesiącem dla marek chińskich w Polsce?
We wrześniu bieżącego roku udział Chińczyków w całym rynku nowych samochodów osobowych nad Wisłą zbliżył się do poziomu 8,9 procenta. Czy kończący się właśnie miesiąc przyniesie wspomnianej grupie importerów nowy rekord sprzedaży?
W pierwszej oraz drugiej dekadzie października dealerzy w Polsce wydali łącznie 28 853 nowe samochody osobowe. Jak wskazuje raport IBRM Samar, uzyskany wolumen oznacza dla całej branży wzrost o 10,34 procenta. Co ciekawe, do topowej dwudziestki marek zakwalifikowało się czterech producentów chińskich. Na pozycji dziewiątej plasuje się MG z dorobkiem 873 egzemplarzy. Główną siłą napędową marki pozostaje crossover HS, który we wrześniu stanowił aż sześćdziesiąt procent miesięcznej sprzedaży brandu należącego do grupy SAIC Motor z siedzibą w Szanghaju.
Październik może również okazać się bardzo łaskawy dla importera BYD. Po dwóch dekadach miesiąca wspomiany gracz dostarczył na rynek 503 nowe samochody, co plasuje go na szesnastej pozycji rankingu zbiorczego. Dwa oczka niżej lokuje się Omoda z 479 egzemplarzami na koncie, zaś na miejscu dwudziestym znajdziemy siostrzaną markę Jaecoo (357 sztuk).
Na koniec warto dodać, że w pierwszej oraz drugiej dekadzie października ogólnie najwięcej wydań nowych osobówek mieli na koncie dealerzy Toyoty, którzy mogą pochwalić się wynikiem rzędu 4707 jednostek.

