Subaru może wrócić do nazwy Justy
Japończycy wprowadzą niebawem na rynek europejski aż trzy nowe modele samochodów z pełnym napędem elektrycznym. Kto wie, czy następną w kolejności nowością ze stajni Subaru nie będzie hatchback o gabarytach zbliżonych do Yarisa?
W zeszłym tygodniu światło dzienne ujrzały trzy nowości Subaru: kompaktowy crossover Uncharted, gruntownie zmodernizowana Solterra oraz flagowy E-Outback. Tymczasem według ustaleń prasy branżowej, Japończycy uważnie obserwują poczynania konkurencyjnych producentów, do których zalicza się między innymi Renault. Gracz spod znaku rombu ma ostatnio dobrą passę, o czym świadczy fakt, że tegoroczna sprzedaż elektrycznego modelu Renault 5 osiągnęła na Starym Kontynencie poziom aż 30 tys. egzemplarzy.
Dlatego w japońskiej centrali narodził się pomysł opracowania samochodu elektrycznego o gabarytach zbliżonych do „piątki”. Dobrze zorientowane źródła twierdzą, że autko mogłoby otrzymać nazwę Subaru Justy. Jak pamiętają miłośnicy motoryzacji, kilkanaście lat temu na polskim rynku oferowano pojazd sygnowany podobnym oznaczeniem. W przeciwieństwie jednak do poprzedników noszących taki przydomek Justy czwartej generacji nie miało ani napędu na wszystkie koła, ani silnika typu „boxer”.
Warto jednak podkreślić, że kieszonkowe Subaru świetnie nadaje się do jazdy w mieście. Od zderzaka na zderzaka samochód mierzy zaledwie 3,61 metra – przy szerokości 1,66 m i wysokości 1,54 m. Jego atuty to również niezłe zabezpieczenie karoserii, możliwość łatwego wsiadania i wysiadania oraz umiarkowane zapotrzebowanie na benzynę silnika 1.0/70 KM. Według bazy danych IBRM Samar, Subaru Justy oferowane było na polskim rynku w latach 2007-2011. Łącznie sprzedano klientom około sześćdziesiąt egzemplarzy.
Wysocy rangą przedstawiciele Subaru z ostrożnością wypowiadają się jednak na temat możliwości powrotu Justy do oferty handlowej. W pierwszej kolejności bowiem centrala analizować będzie wyniki sprzedaży modelu Uncharted i w zależności od rozwoju sytuacji zapadnie decyzja, czy faktycznie warto powiększyć gamę produktową o samochód dysponujący jeszcze mniejszymi gabarytami.