Nowy Volkswagen T-Roc 2025. Będzie niespodzianka!
Po raz pierwszy od kilkunastu lat Volkswagen wprowadzi do swojej oferty klasyczny, w pełni hybrydowy układ napędowy, który zadebiutuje w modelu T-Roc nowej generacji. Crossover niemieckiej marki ujrzy światło dzienne jesienią bieżącego roku. Czy to odpowiedź na sukcesy Toyoty C-HR?
Jak wynika z ustaleń magazynu Autocar, ruch Volkswagena jest następstwem trendów dominujących na światowym rynku motoryzacyjnym, które wskazują, że zainteresowanie klientów samochodami elektrycznymi mimo wszystko rośnie wolniej niż zakładano. Nowa konfiguracja, oznaczona jako HEV, stanowi połączenie silnika benzynowego, jednostki elektrycznej oraz niewielkiego akumulatora trakcyjnego. Wiarygodne źródła twierdzą, że wybór konstruktorów padnie na 1,5-litrowego czterocylindrowca turbo, który napędza koła i ładuje akumulator, aby umożliwić kierowcy poruszanie się na krótkich odcinkach w trybie zasilania energią elektryczną. W grę wchodzą odmiany uzyskujące moc od 200 do 270 koni mechanicznych.
Technologia różni się od aktualnie dostępnych hybryd Volkswagena, które albo oferują funkcję ładowania „baterii” prądem z zewnętrznego źródła (Plug-in) albo nie mogą pracować w trybie czysto elektrycznym (układ mHEV). Co ciekawe, nowy T-Roc nie będzie jedynym autem w Grupie VW, które otrzyma to rozwiązanie. Następne w kolejce są najprawdopodobniej Volkswagen Golf i Skoda Octavia, a także inne pojazdy zbudowane na płycie podłogowej MQB Evo, które reprezentują takie brandy jak Audi, Cupra oraz Seat.
Na miejsce oficjalnej premiery modelu nowy Volkswagen T-Roc wyznaczono wrześniowe targi branżowe IAA Mobility 2025 w Monachium. Wspomniany wariant HEV ma pojawić się na rynku mniej więcej rok po premierze rynkowej. Gama produktowa zawiera ponadto benzyniaki ze wspomaganiem elektrycznym 48V, diesle oraz przynajmniej jedną hybrydę z wtyczką (PHEV).