Audi skysphere: kabriolet przyszłości
Niemiecki producent zaprezentował koncepcyjny model elektrycznego roadstera z opcją autonomicznej jazdy na poziomie 4 oraz zmiennego rozstawu osi.
Audi skysphere został zaprojektowany w Audi Design Studio, a inspiracją do jego powstania był legendarny model: roadster Horch 853 o długości ok 5,20 m. Długości i szerokości obu pojazdów są zbliżone, jednak wysokość zdecydowanie się różni: Horch-1,77 m, skysphere-1,23 m. Oprócz wymiarów zewnętrznych i designu w stylu retro, koncepcyjny model pod względem technicznym ze swoim poprzednikiem nie ma nic wspólnego.
Prototyp Audi ma dwa tryby jazdy: Grand Tour Experience i Sport Experience. Grand Tour zapewnia podróżowanie 5,19 metrowym GT w autonomicznym trybie jazdy, bez udziału kierującego. Ponadto kierownica i pedały przesuwają zapewniając więcej przestrzeni. Sport Experience umożliwia kierowcy samodzielnie prowadzenie roadstera o zmniejszonym do 4, 94 m rozstawie osi. Za naciśnięciem przycisku długość pojazdu zmniejsza się o 250 mm, a prześwit zostaje automatycznie zmniejszony o 10 mm.
Audi skysphere - silnik
Audi skysphere wyposażono w silnik elektryczny o mocy 465 kW i maksymalny moment obrotowy sięgający 750 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4 s. Całkowita masa pojazdu to 1800 kg. Pojemnośc akumulatora przewidziano na ponad 80 kWh, co zapewni zasię ponad 500 km, przynajmniej w trybie ekonomicznym GT.
Wraz z Audi skysphere, producent zapowiedział pojawienie się w 2022 roku modeli: Audi grandsphere, a także Audi urbansphere. Nowe modele podobnie jak skysphere będą miały możliwość autonomicznej jazdy na poziomie 4 – co oznacza, że w określonych sytuacjach drogowych kierowca może przekazać całkowitą kontrolę pojazdowi.
Koncept Audi skysphere zadebiutuje 13 sierpnia 2021 roku w ramach Monterey Car Week odbywającego się na legendarnych torach golfowych Pebble Beach.
AKTUALIZACJA: Dostępne prezentacje: Audi grandsphere i Audi urbansphere
Sprawdź konfigurator Audi w AutoKatalog.pl