Peugeot e-Rifter wchodzi do gry
Francuska marka z lwem na masce kontynuuje ofensywę elektryfikacji gamy swych samochodów osobowych. Peugeot e-Rifter pojawi się w Europie w sprzedaży w II połowie 2021 roku i będzie produkowany w Vigo w Hiszpanii.
Peugeot e-Rifter, zaprojektowany na modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) oferuje elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Elektryczny zespół napędowy (silnik elektryczny i falownik oraz ładowarka z przetwornicą prądu stałego na prąd zmienny) jest podobny do zamontowanego w modelu e-Traveller. Identycznie jak w przypadku tego modelu, została zmodyfikowana przekładnia redukcyjna, aby spełnić potrzeby użytkowników pojazdów dostawczych w zakresie ładowności.
Obie wersje nadwozia (standardowa i przedłużona) są wyposażone w akumulator litowo-jonowy z 18 ogniwami o pojemności 50 kWh, który umożliwia zasięg do 280 km, przy czym auto jest jeszcze w trakcie badań homologacyjnych przez WLTP.
System regulacji temperatury akumulatora, połączony z układem chłodzenia kabiny, pozwala na szybkie ładowanie akumulatora, wydłuża jego żywotność i zapewnia optymalny zasięg. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka pokładowa jednofazowa 7,4 kW, a w opcji u2013 ładowarka trójfazowa o mocy 11 kW.
Możliwe jest ładowanie na wiele sposobów: w domu, w miejscu pracy lub ze stacji publicznych; z gniazda standardowego 8 A - pełne naładowanie akumulatora w ciągu 31 h; ze wzmocnionego gniazda (16 A) - pełne naładowanie akumulatora w 15 h; ze stacji Wall Box 7,4 kW - pełne naładowanie akumulatora w ciągu 7,5 h prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 7,4 kW; z urządzenia Wallbox o mocy 11 kW - pełne naładowanie w 5 h za pomocą trójfazowej ładowarki pokładowej (11 kW) lub ze stacji szybkiego ładowania. Układ chłodzenia akumulatora pozwala na zastosowanie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie do 80 proc. pojemności w ciągu 30 minut.