Elektryczny Hyundai Kona ma wzięcie
Statystycznie co czwarty egzemplarz Hyundaia Kony, sprzedawany na rynku europejskim, to odmiana Electric. W Niemczech udział jest jeszcze wyższy, ponieważ przekracza poziom 50%.
Od 2018 roku, kiedy pojawiła się wersja Hyundai Kona Electric, sprzedano na świecie łącznie ponad 142 000 egzemplarzy. Aż 100 000 przypada z powyższego na rynek europejski, gdzie producent oferuje dwa warianty napędowe: standardowy z akumulatorami trakcyjnymi o pojemności 39,2 kWh i teoretycznym zasięgiem do 305 kilometrów oraz ulepszony, z „baterią” 64 kWh i zasięgiem dochodzącym do 484 kilometrów (pomiar cyklu WLTP).
Koreańska marka konsekwentnie stawia na elektryfikację swojej gamy produktowej. Do 2025 roku planuje zaprezentować 12 nowych modeli w pełni elektrycznych (BEV). Koncern Hyundai Motor Group, w skład którego wchodzi też brand Kia oraz Genesis, będzie oferował łącznie 23 modele elektryczne (BEV) i planuje sprzedawać globalnie milion egzemplarzy rocznie, poczynając od połowy bieżącej dekady.