Touring dołącza do gamy nowego Porsche 911 GT3
"Uspokojona" odmiana nowego 911 GT3 straciła olbrzymie skrzydło i zachowała manualną skrzynię biegów.
Zgodnie z oczekiwaniami, kilka tygodni po premierze nowego 911 GT3, Porsche zaprezentowało wariant Touring. Jest to technicznie dokładnie ten sam torowy samochód, jednak bez masywnego skrzydła, dzięki czemu auto mniej rzuca się w oczy podczas jazdy w miejskiej dżungli.
W ramach rekompensaty, 911 GT3 Touring otrzymał automatycznie wysuwany spojler i jest jedyna techniczna różnica względem bazowego modelu. Oprócz tego na zewnątrz znajdziemy aluminiowe wykończenie szyb, przedni zderzak cały polakierowany w kolorze nadwozia oraz dodatkowe emblematy "Touring".
Jednostka napędowa pozostała oczywiście bez zmian, co oznacza, że źródłem napędu jest 4-litrowy, wolnossący bokser o mocy 510 KM. Osiągi wariantu Touring nie są jeszcze znane, jednak najpewniej zostaną bez zmian względem bazowego GT3. Pierwsze 100 km/h powinno pojawić się na liczniku już w 3,4 s decydując się na skrzynię PDK oraz w 3,9 s w przypadku manualnej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna będzie najpewniej ograniczona elektronicznie do 320 km/h.
Na dniach powinien pojawić się cennik wariantu Touring w Polsce. Bazowe Porsche 911 GT3 wycenione zostało na 883 tysiące złotych.