Porsche Cayenne Turbo GT najszybszy SUV
Gama modeli Porsche Cayenne powiększyła się o najmocniejszy w rodzinie SUV, oznaczony literami „GT”, który jeszcze przed wprowadzeniem na rynek pobił rekord toru Nürburgring.
Jeszcze w połowie czerwca bieżącego roku Porsche pochwaliło się rekordowym czasem 7:38,925 pokonania legendarnego toru. Dziś możemy przyjrzeć się bliżej co kryje w sobie guru szybkości w kategorii SUV.
Najmocniejszy silnik
Podstawę osiągów jezdnych stanowi najmocniejszy w gamie Porsche czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 640 KM i maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm, wynik jest o 90KM i 80Nm lepszy niż w wersji Cayenne Turbo Coupé, Prędkość maksymalna wynosi 300 km/h (wzrost o 14 km/h), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,3 sekundy (poprawa o 0,6s). Modernizacji uległ napęd wału korbowego, turbosprężarka, wtrysk paliwa, układ dolotowy oraz chłodnica. Cayenne Turbo GT zyskało nowy, tytanowy układ wydechowy oraz unowocześnioną skrzynię biegów Tiptronic S, pozwalającą na szybsza zmianę biegów.
Sportowa linia
Opływowa linia nadwozia charakteryzuje się wyprofilowanym dachem, bocznymi płytami oraz panelem dyfuzora wykonanymi z włókna węglowego. Wysuwany spoiler jest o 25 mm dłuższy niż w wersji Turbo. Boczne wloty powietrza są większe. Dodatek stanowią czarne poszerzenia nadkoli oraz 22-calowe felgi GT Design. Sportowego wyglądu z tyłu pojazdu nadaje panel dyfuzora wykonany z węgla.
Wyposażenie
Czteroosobowe wnętrze pojazdu zostało wykończone w większości z Alcantary. Sportowa, wielofunkcyjna kierownica zyskała na godzinie dwunastej żółte wykończenie. Ośmiostopniowe, regulowane, sportowe fotele z przodu i dwuosobowy system siedzeń z tyłu są standardem. Wraz z wersją Cayenne GT został wprowadzony nowej generacji interfejs Porsche Communication Management, w pełni kompatybilny z Apple Car Play, pozwalający na integrację z Apple Music i Apple Podcasts oraz integrację z Android Auto.
Według producenta Cayenne Turbo GT można już zamawiać. Do salonów trafi w połowie września 2021 roku.