Zadebiutował nowy Peugeot 308 SW
Peugeot nie traci nadziei w sprzedaż klasycznych kombi.
W gamie francuskiego producenta debiutuje drugie kombi. Po ciepłym przyjęciu 508 SW, przyszedł czas na nową odsłonę 308 SW. Podobnie jak hatchback, kombi oparte jest na platformie EMP2, jednak w nieco rozciągniętej wersji. Auto jest dłuższe o 267 mm, ma o 57 mm większy rozstaw osi, a zwis tylny został wydłużony aż o 212 mm.
Naturalnie, zmiany stylistyczne dotyczą wyłącznie tylnej części pojazdu. Pojawiły się nowe tylne światła, które nie są już scalone czarną wstawką, minimalnie kształt zmieniła klapa bagażnika, która otrzymała nowy spojler dachowy, a także zaprojektowany na nowo tylny zderzak.
Peugeot 308
SW
Hatchback
Różnica
Długość
4 636 mm
4 367 mm
+ 267 mm
Szerokość
1 852 mm
1 852 mm
-
Wysokość
1 441 mm
1 441 mm
-
Rozstaw osi
2 732 mm
2 675 mm
+ 57 mm
Zwis przedni
904 mm
904 mm
-
Zwis tylny
1 000 mm
788 mm
+ 212 mm
Kombi to nadwozie, od którego oczekujemy praktyczności. 308 SW względem hatchbacka ma o 196 litrów większą przestrzeń bagażową, co oznacza, że wynosi ona już 608 litrów. Dodatkowo, po złożeniu oparć tylnej kanapy, wzrasta do 1 634 litrów. Decydując się na warianty Plug-in Hybrid, otrzymujemy bagażnik o pojemności mniejszej o 60 litrów.
Zwiększone wymiary nadwozia oznaczają również, że możemy przewozić dłuższe przedmioty. Tylna kanapa składa się w proporcji 40/20/40, a maksymalnie przewieziemy rzeczy o długości nawet 1,85 metra.
Jeśli chodzi o wnętrze, to nie znajdziemy tu żadnych zmian względem hatchbacka. Deska rozdzielcza to znany systemy i-Cockpit z 10-calowym wyświetlaczem uzupełnionym o drugi, nieco mniejszy wyświetlacz z tzw. wirtualnymi przyciskami "i-toggles". Kokpit wygląda nowocześnie i najprawdopodobniej nie będzie się szybko starzeć.
Gama jednostek napędowych również pozostaje bez zmian. Dostępne będę silniki zarówno tradycyjne, jak i wcześniej wspomniane hybrydy typu Plug-in. W ofercie znajdziemy silnik 1.2 PureTech w wariantach 110, 130 oraz 130 EAT8, a także wysokoprężny, 1,5-litrowy BlueHDi w wariancie 130-konnym, który występować będzie z 6-stopniowym manualem oraz 8-stopniową skrzynią automatyczną.
2021 Peugeot 308 SW Hybrid
Bazowy model hybrydowy to Hybrid 180 e-EAT8, który łączy silnik o mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW i oferuje 60 km zasięgu wyłącznie elektrycznego. Flagowy model Hybrid 225 e-EAT8 ma mocniejszy silnik spalinowy o mocy 180 KM z takim samym silnikiem 81 kW i zapewnia 59 km zasięgu wyłącznie elektrycznego. Oba warianty wykorzystują baterię litowo-jonową o pojemności 12,4 kWh.
Nowy Peugeot 308 SW ma trafić do produkcji jeszcze w tym roku, a pierwsze dostawy do klientów są zaplanowane na początek 2022 roku.