Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Rimac Nevera elektryzuje świat supersamochodów z 1914 KM na pokładzie i 0-100 w czasie 1,97 s

Nowości
Zdjęcie autora - Michał ŚniadekMichał Śniadek
1 Cze '21
Rimac Nevera elektryzuje świat supersamochodów z 1914 KM na pokładzie i 0-100 w czasie 1,97 sŹródło: Rimac

Rimac Automobili ujawniło ostateczną wersję elektrycznego hipersamochodu C_Two, który został przemianowany na Nevera i zawiera szereg ulepszeń w stosunku do oryginalnego konceptu z 2018 roku.

Doczekaliśmy się oficjalnej premiery najmocniejszego i najszybszego samochodu elektrycznego na świecie. Rimac właśnie zaprezentował model Nevera, który swoją nazwę odziedziczył po chorwackim określeniu niespodziewanej i potężnej burzy śródziemnomorskiej.

Źrodło: Rimac

W porównaniu do pierwszych prototypów C_Two, w Neverze dokonano wielu zmian w jego nadwoziu i aerodynamice, zapewniając aż 34-procentową poprawę. Rimac zmienił maskę, kształt słupków oraz konstrukcję dyfuzorów, splitterów i chłodnic, aby poprawić przepływ powietrza i siłę docisku. Ponadto, przeprojektowane wloty i kanały chłodzące zwiększyły wydajność chłodzenia zarówno układu hamulcowego, jak i układu napędowego o 30 procent przy niskich prędkościach i o 7 procent przy wysokich.

Być może najbardziej imponującą cechą nadwozia są liczne aktywne elementy aerodynamiczne, które pozwalają nowemu Rimacowi Nevera przełączać się z trybu "high-downforce" na "low-drag", oferując optymalną aerodynamikę w każdych warunkach. W trybie "low-downforce" chorwacki, elektryczny hipersamochód zmniejsza opór aerodynamiczny o 17,5 procent, uzyskując współczynnik oporu 0,3. Po przejściu w tryb "high-downforce" nadwozie zwiększy swoją siłę docisku o nie mniej niż 326 procent.

Źrodło: Rimac

W Neverze zastosowano cztery niezależne od siebie silniki elektryczne, po jednym na każde koło, które łącznie generują moc 1914 KM i 2360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Energia jest dostarczana przez 120 kWh akumulator litowo-manganowo-niklowy o kształcie litery H, chłodzony cieczą, zaprojektowany od podstaw przez inżynierów Rimaca. Maksymalnie, na jednym ładowaniu, elektryczny hipersamochód będzie mógł przebyć do 547 km według cyklu WLTP.

Oficjalnie Rimac Nevera jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 1,97 sekundy, a do 300 km/h w zaledwie 9,3 sekundy. W przypadku koncepcyjnego C_Two komunikowano jedynie czas od 0 do 60 mph (96 km/h), który niezmiennie wynosi 1,85 sekundy. Dystans ćwierć mili pokonuje w 8,6 sekundy, co oznacza, że jest to czas najszybszy wśród wszystkich produkcyjnych samochodów na świecie. Prędkość maksymalna wynosi aż 412 km/h.

Źrodło: Rimac

Auto ma samonośne nadwozie wykonane z włókna węglowego, aktywną aerodynamikę, aktywnie regulowane zawieszenie z podwójnymi wahaczami, a także ceramiczny układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami. Do tego kierowca będzie mógł skorzystać z półautonomicznego trybu jazdy, działającego na podstawie informacji z ośmiu kamer, jednego lidara, sześciu radarów oraz dwunastu ultradźwiękowych czujników.

Rimac planuje rozpocząć produkcję już za kilka tygodni, a nowa fabryka ma być w stanie produkować 1 samochód tygodniowo. Produkcja Nevery jest ograniczona do 150 sztuk, a każdy egzemplarz został wyceniony na 2 mln euro (8,93 mln złotych) bez dodatków i personalizacji. Mimo to wszystkie egzemplarze zostały już zarezerwowane.

2022 Rimac Nevera

Podziel się ze znajomymi