Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

TechArt GTstreet R, czyli 800-konne Porsche 911 Turbo S

Nowości
Zdjęcie autora - Michał ŚniadekMichał Śniadek
18 Cze '21
TechArt GTstreet R, czyli 800-konne Porsche 911 Turbo SŹródło: TechArt

Niemiecki tuner przygotował coś specjalnego dla tych, którym Turbo S jest niewystarczające.

Nowa generacja Porsche 911 jest dostępna w wielu wersjach silnikowych. Oprócz bazowych wariantów, aktualnie zakupić możemy 510-konne GT3, które przeznaczone jest do jazdy torowej, a także 580-konne Turbo i 650-konne Turbo S, które są zestrojone głównie do jazdy po publicznych drogach.

Jeśli jednak flagowa odmiana 911 cię nie przekonuje, a wciskające w fotel 2,5 sekundy do "setki" nie robi na tobie wrażenia, zamiast szukać innego samochodu, rozwiązaniem mogą być modyfikacje u sprawdzonego tunera. Do nowego Porsche 911 zadebiutował właśnie limitowany pakiet GTstreet R od niemieckiego TechArt.

Źrodło: TechArt

Największą nowością jest przeprojektowane nadwozie, które ma teraz poprawioną aerodynamikę. Z przodu pojawiła się nowa osłona wlotów powietrza, bardziej wyrazisty splitter, dodatkowe klapy na bokach oraz przeprojektowana maska z wlotami inspirowanymi nowym 911 GT3. Samochód otrzymał także poszerzenia błotników i progów bocznych oraz skrzela na przednich błotnikach w stylu GT3 RS poprzedniej generacji.

Rewolucja nastąpiła natomiast z tyłu auta. Na pokrywie silnika zamontowane zostało olbrzymie, podwójne skrzydło, które jest w stanie wygenerować 4-krotnie większy docisk niż z przodu, przeprojektowany zderzak z wykończeniem z włókna węglowego oraz dwie końcówki sportowego układu wydechowego z regulacją trybu pracy.

Źrodło: TechArt

W kwestii zmian technicznych, TechArt przygotował zastrzyk mocy, dzięki zastosowaniu wydajniejszych turbosprężarek oraz zmianie oprogramowania silnika i skrzyni biegów. Osiągnięto wzrost o dodatkowe 150 KM i 150 Nm, czyli teraz pod prawą stopą mamy do dyspozycji 800 KM i 950 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi po modyfikacjach nie zostały ujawnione. Wspomniano jedynie o prędkości maksymalnej wynoszącej 350 km/h, czyli o 20 km/h więcej niż w bazowym Turbo S.

Przewidziane jest wyprodukowanie 87 pakietów GTstreet R, a cena modyfikacji to 73 tysiące euro, czyli w przeliczeniu ok. 332 tysiące złotych. Oczywiście należy jeszcze dostarczyć do TechArt własny egzemplarz Porsche 911 Turbo S.

TechArt GTstreet R

Podziel się ze znajomymi