Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Honda e – mały i zwinny statek kosmiczny

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
12 Sie '22
Średnia ocena8.5
Honda e – mały i zwinny statek kosmicznyŹródło: IBRM Samar
8.5Śr. ocena

Elektromobilność rozkręca się coraz mocniej, a na rynku dostępnych jest coraz więcej zeroemisyjnych aut. Jednym z ciekawszych modeli jest Honda e.

Honda e to pierwszy w pełni elektryczny model tej japońskiej marki. Zalicza się do klasy aut małych, czyli segmentu B. To ultranowoczesne i zwrotne autko wyróżnia się ciekawym designem, będącym połączeniem nowoczesności z małą domieszką stylu retro. Interesująco wygląda kokpit stylizowany na starsze modele Hondy, ze sztuczną okleiną drewnopodobną, w połączeniu z ultranowoczesnym panelem świetlnym, na którym umieszczono wyświetlacze i wskaźniki.

Honda eŹrodło: IBRM Samar

Honda e – zasięg, moc

Bezemisyjna Honda oferowana jest w dwóch wariantach mocy: 136 KM oraz 154 KM. Silnik elektryczny umieszczony jest z przodu, zaś napęd przekazywany jest na tylną oś. Pojemność baterii netto wynosi 28,5 kWh w słabszej wersji i tyle samo w mocniejszej. Maksymalny moment obrotowy, to 315 Nm.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.

Honda e – wymiary, funkcjonalność

Wymiary zewnętrzne małej Hondy na prąd wynoszą: 3894 mm długości, 1752 mm szerokości, 1512 mm wysokości i 2538 mm rozstaw osi. Standardowa pojemność bagażnika, to 171 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa powiększa się do 861 litrów.

Honda eŹrodło: IBRM Samar

Honda e – cena

Elektryczna Honda kosztuje 155 800 zł w podstawowej wersji Base ze 136 konnym silnikiem. Za mocniejszą wersję Advance z silnikiem o mocy 154 KM trzeba zapłacić minimum 168 800 zł.

Honda eŹrodło: IBRM Samar

Honda e – wrażenia z jazdy

To małe, miejskie autko ma w sobie coś takiego, że nie można przejść koło niego obojętnie. Opinie mogą być jednak skrajne i autko jednych zachwyci, innym się nie spodoba. Honda e ściąga jednak spojrzenia przechodniów oraz kierowców innych aut niczym magnes. To zasługa specyficznych proporcji, a przede wszystkim ciekawej stylistyki nawiązującej do klasycznych już modeli Hondy. Ciekawostką jest też długi ekran, ciągnący się przez całą szerokość deski rozdzielczej oraz ekrany z prawej i lewej strony wewnątrz auta, na które przekazywany jest obraz z kamer, które zastąpiły lusterka. Model e, to auto bardzo zwinne, zwrotne i dość szybkie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna została ograniczona 145 km/h. Minusem auta jest jego mały zasięg, który według producenta wynosi 222 km, jednak w praktyce można mówić raczej o 160 km.

Honda e – podsumowanie

Choć Honda e wymiarami zalicza się do segmentu B, wyróżnia się od wielu jego przedstawicieli nowoczesnością i kosmicznym designem. Rywalami Hondy e są takie modele, jak między innymi Toyota Yaris, Nissan Micra, Kia Rio, Hyundai i20 czy Ford Fiesta. Jednak z uwagi na napęd elektryczny, z Hondą e konkurować mogą elektryczne odmiany Peugeota 208 i bliźniaczego Opla Corsy, a także Renault Zoe. Honda e bardzo nam przypadła do gustu. Minusy ma jednak dwa i to bardzo poważne: wysoka cena i mały zasięg na jednym naładowaniu. Miejmy nadzieję, że producent pomyśli o zastosowaniu w tym aucie większego akumulatora, co bardzo się przyda temu wdzięcznemu autku.

Konfigurator Hondy e znajdziesz w AutoKatalog.pl.

zdjęcia: Krzysztof Panek

Szczegółowa ocena auta: Honda e I

Osiągi i ekonomia
9/10
Przestrzenność wnętrza
8/10
Komfort podróżowania
8/10
Wyposażenie
10/10
Cena
6/10
Własności jezdne
10/10
Podziel się ze znajomymi