Hyundai Group trzecią siłą w Europie
W listopadzie bieżącego roku koreańskie marki Kia oraz Hyundai dokonały nie lada wyczynu, zająwszy trzecie miejsce wśród największych dostawców nowych samochodów osobowych na rynek europejski.
Według cyklicznego raportu stowarzyszenia branżowego ACEA, siostrzane marki wchodzące w skład Hyundai Motor Group zanotowały skumulowaną sprzedaż na poziomie 986 860 osobówek, co dało łącznie trzecie miejsce wśród największych koncernów na rynku europejskim – za Grupą Volkswagena (2,52 miliona sztuk) oraz Stellantisem (1,89 mln aut).

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Po jedenastu miesiącach mijającego roku marki Hyundai oraz Kia zapewniły sobie udział sięgający około 9,7%. Szacuje się, że na koniec grudnia wspomniana wartość przekroczy pułap 10%.
Made in Europe
Nie ulega wątpliwości, że jednym z fundamentów leżących u podstaw sukcesów marek koreańskich była decyzja o uruchomieniu produkcji samochodów na Starym Kontynencie. Pod koniec 2006 roku Kia oddała do użytku fabrykę na Słowacji, natomiast dwa lata później Hyundai otworzył własny zakład w czeskich Nosovicach, blisko granicy z Polską.
To właśnie u naszych południowych sąsiadów powstają motoryzacyjne bestsellery takie jak Kia Sportage i Kia Ceed oraz Hyundai Tucson i Hyundai i30. Marka Kia może się pochwalić jeszcze kilkoma innymi sukcesami: jej kompaktowy SUV niedawno wybrany został Samochodem Roku w Hiszpanii i Grecji, natomiast Kia Niro awansowała do grona finalistów prestiżowego plebiscytu Car of the Year 2023.