Hyundai N - elektryczno-wodorowa wizja przyszłości
Koreański producent zaprezentował dwa wyczynowe, zelektryfikowane prototypy. RN22e zbudowano na platformie przeznaczonej dla aut elektrycznych, a stylistyką nawiązuje do modelu Ioniq 6. N Vision 74 to pierwszy wodorowy projekt marki w tym segmencie. Seryjna produkcja obu aut nie została potwierdzona.
Submarka N należąca do firmy Hyundai Motor ujawniła dwa zeroemisyjne samochody o wysokich osiągach: RN22e i N Vision 74. Według zapowiedzi producenta zaawansowana technologia wykorzystana w obu prototypach będzie stanowiła podstawę przyszłych seryjnych modeli producenta.
RN22e – wyczynowy Ioniq 6
RN22e zbudowany na platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform) z nadwoziem modelu Ioniq 6 mierzy 4915 mm długości, 2023 mm szerokości oraz 1479 mm wysokości przy rozstawie osi 2950 mm. Silnik wyposażony w akumulator o pojemności 77,4 kWh zapewnia maksymalną moc 585 KM oraz maksymalny moment obrotowy równy 740 Nm. Maksymalna prędkość auta to 250 km/h. Ładowanie baterii od 10 do 80 proc. zajmuje 18 min.
N Vision 74 – wodorowa przyszłość
Stylistykę modelu N Vision 74 zaczerpnięto z prototypowego auta Pony Coupe z 1974 roku. Auto mierzy 4952 mm długości, 1995 mm szerokości oraz 1331 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2905 mm. Układ napędowy auta składa się z akumulatorów wysokonapięciowych o pojemności 62,4 kWh oraz systemu wodorowych ogniw paliwowych o maksymalnej mocy 95 kW. Pojemność zbiornika wodoru to 4,2 kg, a czas ładowania wynosi 5 min. Zasięg oszacowano na ponad 600 km. N Vision 74 może rozpędzić do prędkości ponad 250 km/h.
Sprawdź konfigurator Hyundai Ioniq w AutoKatalog.pl.