Hyundai: nowa platforma w 2025 roku
Koncern pracuje nad drugą generacją platformy E-GMP, która umożliwia masową produkcję aut z elektrycznym napędem bateryjnym. Jest to projekt realizowany w ramach programu wartego łącznie ponad 16 mld dolarów. Nowa płyta podłogowa ma pojawić się w 2025 roku.
Platforma E-GMP, wprowadzona w 2021 roku, umożliwia projektowanie samochodów w konfiguracji tylno- oraz czteronapędowej. Zapewnia autom wyższą dynamikę jazdy po zakrętach i większą stabilność podczas podróżowania z dużą prędkością. Zasługa w tym nie tylko optymalnego rozłożenia masy między przednie i tylne koła, ale również konstrukcji z nisko położonym środkiem ciężkości.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Pierwszym modelem seryjnym, zbudowanym na płycie podłogowej E-GMP, był Hyundai Ioniq 5 (niedługo potem dołączyła do niego Kia EV6). Nowa wersja tej platformy pozwoli wprowadzić ujednolicone standardy dla akumulatorów trakcyjnych, jednostek napędowych oraz innych komponentów w modelach osobowych oraz pojazdach użytkowych, które dzięki temu zapewnią większy niż obecnie zasięg i krótszy czas ładowania „baterii”, a jednocześnie będą tańsze w produkcji.