Nowe Mitsubishi Outlander. Premiera w Polsce pod znakiem zapytania
Nadal nie mamy informacji, czy na polskim rynku pojawi się nowa generacja modelu Mitsubishi Outlander. W innych częściach świata, takich jak Stany Zjednoczone czy Japonia, ten hybrydowy SUV dostępny jest oficjalnie już od dłuższego czasu.
Jak pamiętamy, Mitsubishi Outlander trzeciej generacji zadebiutowało w 2012 roku. W międzyczasie samochód kilka był razy modernizowany, a jego oferta obejmowała jeszcze niedawno benzynową odmianę 2.0/150 KM 4WD oraz hybrydę typu Plug-in 2.4 224 KM 4WD S-AWC. Co ciekawe, układ napędowy tej ostatniej wersji może działać równolegle (pracuje jednostka spalinowa i elektryczna) lub szeregowo (benzyniak nie napędza bezpośrednio kół, lecz pełni rolę generatora prądu).
Około dwa lata temu zaczęły pojawiać się informacje dotyczące premiery Outlandera zupełnie nowej, czwartej generacji, którą koncern zaprezentował m.in. w Japonii oraz Stanach Zjednoczonych. Niektóre źródła branżowe twierdzą, że SUV ma wreszcie trafić również na rynek europejski, jednak doniesień tych nie udało się nam potwierdzić w biurze prasowym Mitsubishi.
„Niestety, na dziś nie możemy niczego na ten temat powiedzieć - przyznaje w rozmowie z AutoKatalog.pl Kinga Ossowska, menadżer ds. PR i mediów społecznościowych Mitsubishi Motors w firmie Astara Poland. Generalny importer potwierdził natomiast premierę dwóch innych modeli. „Wiosną 2023 roku zadebiutuje w Polsce zupełnie nowa generacja Mitsubishi ASX, wyróżniająca się m.in. systemem przesuwania tylnej kanapy oraz 5-letnią gwarancją. Jesienią 2023 roku na polski rynek wejdzie nowe Mitsubishi Colt. Planujemy też inne niespodzianki, ale o tym będziemy informować w późniejszym terminie”.
W przeciwieństwie do nowego Mitsubishi ASX, który bazuje na technologii Renault Captur (obie marki należą do tego samego koncernu), Outlander to prawdziwe Mitsubishi „z krwi i kości”. Podobnie jak poprzednik, samochód ma konstrukcję hybrydy typu Plug-in z silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra. SUV-a spod znaku diamentów wyposażono w dwie jednostki elektryczne oraz zestaw akumulatorów 20 kWh. Według danych fabrycznych, „japończyk” rozwija moc systemową rzędu 251 KM oraz do 450 Nm momentu obrotowego. Jako ciekawostkę dodajmy, że w modelu producenta z Kraju Kwitnącej Wiśni przewidziano możliwość szybkiego ładowania baterii, co w segmencie hybryd PHEV nie jest powszechnie stosowanym rozwiązaniem. Ponadto pojazd dysponuje standardowo napędem na wszystkie koła.