Peugeot 4007 zadebiutował 15 lat temu
Model Peugeot 4007 przeszedł do historii jako pierwszy samochód terenowy w dorobku marki spod znaku lwa. Co ciekawe, pojazd o bojowej stylistyce SUV-a powstał w ramach współpracy technologicznej Francuzów z firmą Mitsubishi.
Zaliczany do segmentu modeli klasy średniej w grupie aut terenowo-rekreacyjnych, Peugeot 4007 ujrzał światło dzienne podczas salonu Geneva Motor Show 2007. SUV francuskiej marki, zaprojektowany na platformie opracowanej wspólnie z Mitsubishi, mierzy 4637 milimetrów długości i 1713 mm wysokości, natomiast rozstaw osi sięga 2670 mm. Pozwoliło to na zamontowanie, chowanego w podłodze bagażnika, trzeciego rzędu siedzeń dodatkowo dla dwóch osób.
Auto zostało wyposażone w niezależne zawieszenie każdego z kół: z przodu znajdują się kolumny typu pseudo MacPherson, zaś z tyłu zwieszenie wielowahaczowe obejmujące belkę skrętną. Część rozwiązań technologicznych to autorskie projekty Grupy PSA (obecnie Stellantis), jak chociażby silnik z filtrem cząstek stałych. Dodatkowo na wyposażenie trafiła przekładnia 4x4 „on demand”, sterowana elektronicznie. Umożliwia ustawienie napędu tylko na przednią oś, na wszystkie koła lub też na wszystkie koła z włączonym reduktorem.
SUV-a spod znaku lwa produkowano do 2012 roku. Siostrzanymi modelami był Citroen C-Crosser oraz Mitsubishi Outlander drugiej generacji. Jak wynika z bazy danych IBRM Samar, na polskim rynku klienci zarejestrowali łącznie 502 egzemplarze Peugeota 4007, sprzedane w salonach dealerskich jako fabrycznie nowe samochody.