Skoda Kamiq – sprawdzi się w mieście
Kamiq to najmniejszy crossover w ofercie czeskiej marki. Zadebiutował w 2019 roku i jest jednym z najczęściej wybieranych w Polsce modeli Skody.
Skoda Kamiq należy do klasy małych, miejskich crossoverów segmentu B. Bazuje na volkswagenowskiej platformie MQB i ma wiele wspólnych elementów z kompaktową Skodą Scala. Choć na tle okazalszych modeli Karoq i Kodiaq wydaje się niepozorna, jednak ma wiele zalet i jest całkiem praktycznym autem.
Skoda Kamiq – silniki, moc
Mały crossover rodem z Mladá Boleslav oferowany jest z trzema silnikami benzynowymi. Najmniejszy ma pojemność 1.0 litra i osiąga moc 95 KM. Ten silnik TSI współpracuje z manualną skrzynią o pięciu przełożeniach. Druga jednostka 1.0 TSI rozwija moc 110 KM i współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną. Największy silnik, to znany z wielu modeli Grupy Volkswagena 1.5 150 KM współdziałający ze skrzynią automatyczną DSG, bądź szóstką manualną. Niestety napęd na wszystkie koła nie jest tu oferowany nawet za dopłatą.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Skoda Kamiq – wymiary, funkcjonalność
Kamiq mierzy 4231 mm długości, 1793 mm szerokości, 1553 mm wysokości, a jego rozstaw osi, to 2651 mm. Prześwit auta wynosi 188 mm, zaś masa własna auta to 1186 kg. Bagażnik pomieści 400 litrów, jest dość głęboki, ale ustawny i ma spore możliwości przewozowe.
Skoda Kamiq – cena
Ceny Skody Kamiq zaczynają się od 76 300 zł za auto w bazowej specyfikacji wyposażenia Active i z najmniejszym silnikiem. Odmiana 110-konna w wersji Active kosztuje 79 600 zł, zaś nieco bogatszej Ambition 85 600 zł. Kamiq Ambition z najmocniejszym silnikiem 1.5 TSI 150 KM MT6 wyceniony został na 94 300 zł, a w bogatej wersji Style z manualem - na 103 550 zł. Testowana przez nas wersja Style 1.5 TSI 150 KM DSG, to koszt co najmniej 108 550 zł. Najdroższa Skoda Kamiq Monte Carlo, to już wydatek rzędu 111 350 zł.
Skoda Kamiq – wrażenia z jazdy
Wizualnie rzecz gustu i jednym Kamiq się spodoba, innym niekoniecznie. Stylistycznie jest to bowiem typowa, ponadczasowa linia Skody, nienachalna i niczym się specjalnie niewyróżniająca. Dzięki oparciu na sprawdzonej technice Volkswagena, także i ten model Skody prowadzi się bardzo dobrze i trudno wskazać jakieś istotne wady. Odmiana Style, jaką mieliśmy okazję jeździć, była bardzo dobrze wyposażona, a jasne wnętrze ładnie komponowało się z czerwonym kolorem nadwozia.
W wersji 150 150 KM DSG przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 215 km/h. Średnie zużycie paliwa według WLTP - 6 l/100 km. Nasz test wskazał na nieco wyższe wartości ok. 7,5 l/100 km przy dość dynamicznej jeździe. Kamiq może nie porywa stylistyką, jednak to całkiem funkcjonalny crossover, który sprawdzi się w mieście i nie tylko.
Skoda Kamiq – podsumowanie
W segmencie małych crossoverów rywalizacja jest duża i Kamiq nie ma lekko. Są bowiem tutaj tacy gracze rynkowi, jak m.in. Ford Puma, Opel Mokka, Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, Fiat 500X, Jeep Renegade, Kia Niro, Hyundai Kona, Honda HR-V, Toyota C-HR, SEAT Arona oraz Volkswageny T-Cross i nowy model Taigo. Silna konkurencja jest więc także w ramach Volkswagen Group.
Dane IBRM Samar mówią jednak, że w 2022 roku w okresie od stycznia do końca maja, to po Fabii i Octavii trzecia najczęściej wybierana w Polsce Skoda. Trudno się dziwićo, gdyż to niewielkie auto jest naprawdę dopracowane i rozsądnie wycenione.
Konfigurator Skody Kamiq znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek