Yamaha opracowuje elektryczny, trialowy motocykl
Yamaha Motor prowadzi prace nad ulepszonym elektrycznym motocyklem TE-Y o oznaczeniu TY-E 2.0. Producent planuje wystawić w bieżącym roku jednoślad w wybranych rundach Próbnych Mistrzostw Świata FIM.
Projekt TY-E 2.0 został opracowany na podstawie pierwszego elektrycznego modelu Yamahy TY-E z 2018 roku. Nowy elektryczny jednoślad zawiera przeprojektowaną ramę Monocoque wykonaną z laminatów kompozytowych, w której znajduje się jednostka elektryczna. W porównaniu do poprzedniego modelu poprawiono przyczepność jednośladu przez połączenie sprzęgła i koła zamachowego z elektronicznym sterownikiem silnika.
Yamaha TY-E 2.0 – wymiary, specyfikacja
Wymiary elektrycznego motocykla Yamahy TY-E 2.0 wynoszą: długość – 2 003 mm, szerokość 830 mm, wysokość 1130 mm. Rozstaw osi to 1310 mm; minimalny prześwit – 340 mm. Motocykl waży 70 kg. Do nowego projektu opracowano akumulator o 2,5 raza większej pojemności i gęstości wyjściowej, obniżając równocześnie jego masę o 20 procent. Producent nie podał szczegółów dotyczących nowej baterii. Pierwszy zaprezentowany elektryczny trialowy model TY-E wyposażono w baterię litowo-jonową o mocy 116 V, która umożliwia jazdę przez ok 30 min.
W czerwcu br. TY-E 2.0 ma wziąć udział w Mistrzostwach Świata FIM Trial w zespole Yamaha Factory Racing Team, zostanie również zaprezentowany w Tokyo podczas 49 wystawy motocyklowej Tokio Motorcycle Show, która odbędzie się w dniach 25-27 marca.
Sprawdź również nowości Yamahy na sezon 2022:
Yamaha WR250F 2022 jeszcze szybsza