Czy BYD rzuca wyzwanie marce Volvo?
Chińskie BYD Auto, należące do największych producentów samochodów elektrycznych oraz systemów bateryjnych, systematycznie rozbudowuje sieć sprzedaży w Europie. Umiejscowienie niektórych obiektów wzbudza jednak kontrowersje.
Najlepszym tego przykładem jest zlokalizowany w Gandawie (Belgia) obiekt dealerski, która działa pod szyldem BYD Gent by Inchcape. Placówka została oficjalnie otwarta w pierwszej połowie czerwca. Nie byłoby w tym fakcie nic zaskakującego gdyby nie to, że inwestycja powstała w odległości zaledwie 15 minut jazdy samochodem od fabryki Volvo Car, skąd wyjeżdżają w świat egzemplarze Volvo XC40 Recharge oraz Volvo C40 Recharge.
W nowym salonie obejrzeć można samochody BYD Tang, BYD Han oraz BYD Atto 3. Wczesną jesienią ofertę uzupełnią nowości: limuzyna Seal oraz kompaktowy hatchback Dolphin. Samochody chińskiego producenta można już kupić w takich krajach Starego Kontynentu jak m.in. Norwegia, Hiszpania, Niemcy, Holandia oraz Hiszpania i Portugalia.
We współpracy z lokalnymi grupami dealerskimi BYD planuje też wejście chociażby na rynek francuski, włoski oraz węgierski.