Chiński SUV Omoda 5 (2024) – wyposażenie
Jak zapowiada generalny importer, Omoda 5 pojawi się na polskim rynku w przyszłym roku. Cena zakupu nowego modelu ma być atrakcyjna, a wyposażenie wersji podstawowej – bogate. Nieco później do gamy dołączy „elektryk”.
Wraz z modelem Omoda 5 producent chce oferować w standardzie więcej niż to, co ma do zaproponowania konkurencja. Jednym z takich rozwiązań jest w funkcja sterowania głosowego, która działa w języku polskim i reaguje na polecenia takie jak przykładowo: "otwórz szyberdach" lub "włącz klimatyzację". Na pokładzie nie zabrakło miejsca dla bezprzewodowej ładowarki do telefonu, kilku gniazdek USB oraz schowków na drobne przedmioty. W środkowym podłokietniku zamontowano nawiewy klimatyzacji.
SUV marki wchodzącej w skład koncernu Chery jest wyposażony w system bezkluczykowy, podgrzewane fotele i kierownicę, a także 10,25-calowy panel zegarów. Na środku deski rozdzielczej uwagę zwraca drugi ekran 10,25” do sterowania stacją multimedialną, kompatybilną z protokołem Apple oraz Android.
Fotele kierowcy i pasażera z przodu mają regulację elektryczną. Kolor oświetlenia ambientowego zmienia się w zależności od wybranego trybu jazdy. Standardowo jest ono niebieskie, a w trybie sportowym – czerwone. Można również ustawić je samodzielnie w menu pokładowym. Samochód jest wyposażony w dwustrefową klimatyzację automatyczną.
Bagażnik Omody ma zasadniczo wielkość 360 litrów oraz dostępną w standardzie, elektrycznie sterowaną klapę. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność kufra wzrasta do 1075 litrów. Nie brakuje ponadto systemów z zakresu bezpieczeństwa, takich jak automatyczne hamowanie awaryjne z możliwością wykrywania obecności pieszych, kamera 360°, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, kontrola martwego pola lusterek, komplet czujników parkowania czy monitoring ruchu poprzecznego za pojazdem.
Omoda E5 – zasięg i szybkie ładowanie
Elektryczna wersja Omody 5, która otrzyma przydomek E5, według producenta charakteryzuje się niskim „spalaniem” i dużą wytrzymałością na obciążenia. Średnie zapotrzebowanie na prąd oscyluje w granicach 15,5 kWh/100 km, co daje teoretyczny zasięg do 430 kilometrów na jednym ładowaniu. Co ciekawe, dzięki autorskiej technologii akumulator można naładować od 20 do 80% stanu w zaledwie pół godziny.