Citroen Ami w mocniejszej wersji i z większym zasięgiem
Jeden z prekursorów segmentu czterokołowców z akumulatorowym napędem elektrycznym przejdzie istotne zmiany modernizacyjne. Ma to pomóc Citroenowi Ami w rywalizacji z nowymi graczami, do których zaliczają się Mobilize Duo oraz Seat Minimo.
Citroen Ami dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy maksymalnie 8 koni mechanicznych. Autko mierzy na długość tylko 2,41 metra, natomiast szerokość nadwozia to 1,39 m (bez lusterek bocznych). W kabinie zmieszczą się podobno dwaj pasażerowie o wzroście nawet 1,9 m. W okolicach miejsca na nogi wygospodarowano 63-litrowy schowek, który zastępuje bagażnik klasycznego samochodu osobowego. Na bazie tego pojazdu powstały już bliźniacze modele, których zalicza się Opel Rocks-e oraz Fiat Topolino.
Jak wskazują dane techniczne, Citroen Ami rozwija zasięg do 75 kilometrów, zaś maksymalnie można się poruszać z prędkością 45 km/h. Akumulator trakcyjny o pojemności 5,5 kWh można „zatankować” do pełna w ciągu około 3,5 godziny podłączając się do zwykłego gniazdka domowego. Tymczasem według ustaleń portalu L’Argus, konstruktorzy testują już zmodernizowaną wersję Ami, która najprawdopodobniej otrzyma nie tylko mocniejszy napęd (20 KM), ale również będzie w stanie rozwinąć wyższą prędkość (do 80 km/h) i zasięg wydłużony do 140 km.