Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1747901390991 3.0.14

Lepsze 800 V niż 800 km. Dla Renault ważniejsze od zasięgu jest szybkie ładowanie

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
26 Maj '23 (aktualizacja 1 Cze '23)
Lepsze 800 V niż 800 km. Dla Renault ważniejsze od zasięgu jest szybkie ładowanieŹródło: Renault

Francuska marka spod znaku rombu nie jest przekonana do rozwiązania, które polega na montowaniu w samochodach elektrycznych coraz większych i cięższych zestawów akumulatorów trakcyjnych.

Guido Haak, menadżer produktu marki Renault, powiedział w wywiadzie udzielonym portalowi Automobilwoche, że część producentów dąży do zwiększenia zasięgu swoich samochodów elektrycznych poprzez montowanie coraz większych – a zatem i cięższych – akumulatorów trakcyjnych. Tymczasem francuski koncern uważa, że dużo ważniejszą rolę odgrywa możliwość szybkiego ładowania baterii.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Duże akumulatory umieszczone w samochodzie nadmiernie zwiększają jego masę, zabierają cenną przestrzeń w kabinie, podnoszą koszty produkcji i przekładają się na większy ślad węglowy w przeliczeniu na każdy przejechany kilometr. Renault idzie natomiast w inną stronę, rozpocząwszy prace nad wdrożeniem architektury 800 V oraz wykorzystując nowe surowce do produkcji baterii, co ma zagwarantować krótszy czas ładowania. Dostępne już w salonach dealerskich Renault Megane E-Tech Electric może przyjmować prąd z maksymalną mocą 130 kW.

Podziel się ze znajomymi