Nowe dane o imporcie chińskich aut do Europy
Jako „chińskie” traktuje się pojazdy wyprodukowane w Kraju Środka zarówno przez tamtejsze koncerny, jak również przez marki wywodzące się pierwotnie z innych części świata. Do tej drugiej grupy zalicza się chociażby bestsellerowa Tesla Y.
Według raportu firmy analitycznej Inovev, od stycznia do końca kwietnia bieżącego roku sprowadzono do Europy łącznie 182 864 pojazdy wyprodukowane w fabrykach zlokalizowanych na terenie Chin. W powyższej grupie samochody sygnowane markami wspieranymi przez chiński kapitał stanowią 99 057 egzemplarzy, czyli około 54% całości. Zdecydowanym liderem jest MG Motor, na koncie którego uzbierało się niemal 60 000 egzemplarzy.
Listę najczęściej sprowadzanych z Chin do Europy modeli marek zagranicznych otwiera Tesla Y z wynikiem rzędu 35 133 sztuk. Kolejne miejsca rankingu należą do następujących graczy: Tesla Model 3 (21 207 aut), Dacia Spring (16 110), BMW iX3 (5534), Citroen C5 X (4118), Volvo S90 (858), Smart #1 (634) oraz limuzyna DS 9 (213).

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Jeśli obecnie rysujący się trend zostanie utrzymany, to na koniec bieżącego roku import nowych pojazdów chińskiej produkcji osiągnie pięcioprocentowy udział w całym rynku samochodów osobowych w Europie.