Kia wprowadzi nowy sposób zakupu wyposażenia jak w markach premium
Elektryczna Kia EV9 to nie tylko zupełnie nowy model w gamie koreańskiej marki. To również nowe podejście do kwestii zakupu elementów cyfrowego wyposażenia samochodu, które można aktywować na żądanie w dowolnym czasie.
Niedawno południowokoreański producent przedstawił elektryczny model Kia EV9. Przy okazji premiery firma zapowiedziała oficjalnie, że uruchomi platformę Kia Connect Store, umożliwiającą klientom aktywację elementów wyposażenia pokładowego w tym samochodzie za pośrednictwem aktualizacji Over-the-Air (OTA). Dzięki temu narzędziu będzie można odlokować w aucie cyfrowe funkcje i nowe usługi bez konieczności umawiania się na wizytę w placówce dealerskiej.
Z naszych informacji wynika, że platforma Kia Connect Store obejmie swoim zasięgiem również klientów w Polsce. Za dodatkową opłatą w samochodzie będzie można uruchomić m.in. nie tylko nowe elementy oświetleniowe przedniego pasa czy strumieniowe przesyłanie muzyki, ale także funkcję Boost, która w 385-konnej wersji Kia EV9 AWD zapewnia „zastrzyk” dodatkowego momentu obrotowego w postaci 100 niutonometrów (łącznie 700 Nm). Dzięki tej funkcji samochód uzyska przyszpieszenie 0-100 km/h już w 5,3 sekundy po starcie.
Zdalny asystent parkowania (RSPA 2) również będzie dostępny jako dodatkowa funkcja cyfrowa. Po jej uruchomieniu komputer może samodzielnie wykonać manewr parkowania nawet wówczas, gdy w pojeździe nie ma kierowcy. Niestety, na chwilę obecną nie znamy jeszcze ani cen Kii EV9 ani cennika oferty Connect Store.