Opel Meriva OPC – niepozorny typ
Niemiecki minivan z dopiskiem OPC należy do tej wąskiej grupy samochodów, których stylistyka zewnętrzna w ogóle nie zdradza ponadprzeciętnych osiągów drzemiących pod maską. Jak ulał pasuje do niego określenie: wilk w owczej skórze!
Debiutujący wiosną 2006 roku, Opel Meriva OPC otrzymał czterocylindrową, turbodoładowaną jednostkę 1.6 ECOTEC, która w zestawieniu z sześciobiegową, ręczną skrzynią biegów osiąga moc 180 KM oraz do 230 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Frajdę za kierownicą gwarantował m.in. sportowy układ jezdny oraz dostępna w standardzie funkcja Overboost, która umożliwia chwilowy wzrost momentu obrotowego o około 15%.
Na podkreślenie zasługuje fakt, że zawieszenie wersji OPC zostało obniżone w stosunku do innych konfiguracji Merivy o 10 milimetrów z przodu oraz o 15 mm z tyłu. Według danych fabrycznych, maszyna rozwija maksymalną szybkość 222 km/h, a przyspieszenie od zera do 100 km/h zabiera około 8,2 sekundy.
Z kronikarskiego obowiązku warto przypomnieć, że dynamicznego wariantu OPC (skrót od „Opel Performance Center”) doczekały się również takie modele jak Astra, Zafira oraz Vectra. W owym czasie marka spod znaku srebrnej błyskawicy wchodziła w skład koncernu General Motors. Dziś należy do Grupy Stellantis, a jej usportowione wersje modelowe sygnowane będą oznaczeniem GSe.