Renault Captur E-Tech Engineered – czyli kaptur kompletny
Średnia ocena8.7
8.7Śr. ocena
Captur to mały crossover segmentu B, produkowany od 2013 roku. Najbogatsza wersja Captura E-Tech Engineered oferowana jest wyłącznie z klasycznym napędem hybrydowym. Sprawdziliśmy co potrafi.
Pierwsza generacja Renault Captur produkowana była w latach 2013-2019 i została bardzo dobrze przyjęta na europejskich rynkach. W gamie Renault model Captur zastąpił Modusa, mikrovana oferowanego w dwóch wariantach rozstawu osi, który nie odniósł jednak sukcesu.
Warto zaznaczyć, że w momencie debiutu Captur I generacji był jednym z pionierów szybko rozbudowującego się segmentu małych crossoverów. W 2019 roku zadebiutował Captur II, bardzo dopracowany i bez kompleksów wobec licznych już w tym momencie, konkurencyjnych modeli.
Renault Captur – silniki, moc
Captur oferowany jest z silnikami benzynowymi, napędem dwupaliwowym benzyna/LPG oraz z układem klasycznej hybrydy. Bazowa, trzycylindrowa jednostka TCe ma pojemność 1,0 litra i osiąga moc 91 KM. Wersja z instalacją LPG także oparta jest na silniku 1.0 TCe i osiąga moc 100 KM. Na uwagę zasługują czterocylindrowe, benzynowe silniki 1.3 TCe, oferowane w wariancie 140 oraz 158 KM. Klasyczna hybryda E-Tech oparta jest na benzynowym silniku 1.6 i osiąga moc 143 KM. Była także wersja typu plug-in hybrid, jednak zniknęła z oferty marki.
Renault Captur – wymiary, funkcjonalność
Wymiary zewnętrzne Renault Captur wynoszą: 4227 mm długości, 1797 mm szerokości i 1576 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2638 mm, a prześwit 174 mm. Bagażnik wersji hybrydowej ma pojemność 305 litrów, zaś w odmianach benzynowych ma on pojemność 422 litrów.
Renault Captur – cena
Chętni na Renault Captur z podstawowym silnikiem 1.0 TCe 91 KM, w specyfikacji Equilibre dysponować muszą kwotą co najmniej 85 500 zł. Captur 1.0 TCe 100 LPG MT5 w wersji Equilibre kosztuje 89 500 zł, zaś w bogatszej techno 98 300 zł.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Captur 1.3 TCe MT6 Techno kosztuje 104 800 zł, zaś 1.3 TCe 158 KM z automatyczną skrzynią i wyposażeniem R.S. Line 122 300 zł. Topowy wariant opisywanego modelu, to obecnie hybryda E-Tech 143 KM, która w specyfikacji E-Tech Engineered wyceniona została na 131 800 zł.
Renault Captur – wrażenia z jazdy
Captur z napędem hybrydowym bardzo dobrze sprawdza się w codziennej eksploatacji. Niewielkie wymiary zewnętrzne, dobra widoczność oraz zwrotność sprawiają, że auto jest idealne do manewrowania w mieście. A dzięki blisko 145 konnego napędowi hybrydowemu jest żwawe w ruchu miejskim i na trasie. Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h, zaś sprint do setki zajmuje autu 10,6 sekundy. To dość przeciętnie, ale przynajmniej oszczędnie, gdyż Captur E-Tech w cyklu mieszanym zadowoli się zużyciem benzyny na poziomie 6,4 l/100 km.
Renault Captur – podsumowanie
W tytule nazwaliśmy opisywaną wersję kapturem kompletnym, gdyż wersja E-Tech Engineered ma wszystko co tylko Captur może mieć, a także z uwagi na najmocniejszy napęd w gamie. Rywali jednak Captur ma bez liku, a należą do nich m.in. Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, Opel Mokka, Ford Puma, Volkswagen T-Cross i Taigo, Skoda Kamiq, SEAT Arona, Fiat 500X, Jeep Renegade, Hyundai Kona, Kia Stonic, Nissan Juke, Suzuki Vitara, SsangYong Tivoli oraz Toyota Yaris Cross. Nam hybrydowa wersja Captura bardzo się podoba i uważamy, że jest jedną z ciekawszych pozycji w segmencie.
Konfigurator Renault Captur znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek