Skoda Kamiq Monte Carlo – crossover na sportowo
Średnia ocena9.3
9.3Śr. ocena
Ten najmniejszy, zaliczany do segmentu B, crossover w gamie Skody ma już blisko 5 lat. W 2023 roku Kamiq i pokrewny model Scala przeszły facelifting. Monte Carlo to najwyższa wersja wyposażenia, z jaką można zamówić Kamiqa.
W motoryzacji nastały takie czasy, że każdy producent chce mieć w gamie modelowej crossovery i SUV-y każdej wielkości. Nie inaczej jest w czeskiej marce Skoda należącej do Volkswagen Group. Obok flagowego Kodiaqa oraz kompaktowego Karoqa, w gamie Skody jest także atrakcyjny, niewielki crossover o nazwie Kamiq, produkowany od 2019 roku.
Skoda Kamiq – silniki, moc
Gama jednostek napędowych z jakimi oferowany jest Kamiq obejmuje wyłącznie silniki benzynowe. Dwa z nich to jednostki trzycylindrowe, turbodoładowane o pojemności 1.0 i mocach 95 KM oraz 110 KM. Jeśli to dla kogoś za mało, może wybrać znany z aut Grupy Volkswagena silnik 1.5 TSI 150 KM. Najsłabszy silnik współpracuje wyłącznie ze skrzynią manualną pięciobiegową, zaś pozostałe z automatem DSG, bądź z manualną szóstką.
Skoda Kamiq – wymiary, funkcjonalność
Wymiary Kamiqa wynoszą: 4241 mm długości, 1793 mm szerokości i 1553 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2651 mm, a prześwit 188 mm. Standardowa pojemność bagażnika to 400 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa ma 1395 litrów.
Skoda Kamiq – wrażenia z jazdy
Do naszej redakcji trafiła Skoda Kamiq w najwyższej wersji wyposażenia Monte Carlo, z najmocniejszym 150-konnym silnikiem 1.5 TSI i automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Napęd ten bardzo dobrze pasuje do tego auta i sprawdzi się dobrze zarówno w mieście, jak i na trasie, gdzie przydaje się większy zapas mocy. Kamiq 1.5 TSI 150 KM DSG od do 100 km/h przyspiesza w 8,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 215 km/h. Średnie zużycie paliwa według WLTP to 6l/100 km, zaś według naszych obserwacji ok. 7,5 l /100 km.
Na uwagę zasługują skórzane, sportowe fotele i kierownica, jakie są na wyposażeniu wersji Monte Carlo. Może takie wnętrze i wspomniany silnik nie czynią z Kamiqa bolidu wyścigowego, jednak zapewniają wysoki komfort i przyjemną jazdę. A to przecież chodzi, bo nikt nie będzie oczekiwał, że tego typu auto będzie wygrywało rajdy. Ma być komfortowo, ładnie i funkcjonalnie. I z tych założeń Kamiq Monte Carlo w pełni się wywiązuje.
Zobacz więcej galeri 360 stopni w aplikacji CarShow360.net/pl
Skoda Kamiq – cena
Ceny Skody Kamiq w bazowej wersji wyposażenia Active, z najmniejszym silnikiem 1.0 TSI 95 KM MT5 zaczynają się od 82 900 zł. Nieco mocniejszy wariant 110-konny kosztuje od 86 200 zł (Active), do 104 800 zł (Monte Carlo). Z kolei Kamiq z najmocniejszą jednostką 1.5 TSI 150 KM i skrzynią DSG kosztuje od 107 100 zł (Ambition), przez 115 850 zł (Style), do 118 950 zł za flagową wersję Monte Carlo.
Skoda Kamiq – podsumowanie
Kamiq to jedna z atrakcyjniejszych propozycji w segmencie B SUV. Jej rywalami są Volkswageny T-Cross i Taigo, SEAT Arona, a także m.in. Hyundai Kona, Toyota Yaris Cross, Opel Mokka, Peugeot 2008, Renault Captur, Jeep Renegade, Ford Puma, SsangYong Tivoli oraz Suzuki Vitara.
Kamiq prezentuje się nowocześnie, a przy tym jego stylistyka jest stonowana, nienachalna i wielu osobom może przypaść do gustu. A w wersji Monte Carlo z najmocniejszym silnikiem jest naprawdę fajnym crossoverem, z którym można się zaprzyjaźnić.
Konfigurator Skody Kamiq znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek i Robert Brykała