Sposób na ciepło w elektryku przy mniejszym zużyciu prądu
Ogrzewanie kabiny pasażerskiej to jeden z ważniejszych czynników, jakie mają wpływ na poziom wydajności energetycznej pojazdów elektrycznych. Zwłaszcza, gdy przyjdzie nam podróżować autem w jesiennych i zimowych temperaturach.
Grupa ZF zaprojektowała system Heat Belt, czyli podgrzewane pasy bezpieczeństwa dla pojazdów elektrycznych. W teorii nowa technologia pozwala zmniejszyć ilość energii przeznaczonej na ogrzewanie samochodu, zwłaszcza gdy użytkownik ma jeszcze do dyspozycji również inne ogrzewacze kontaktowe, takie jak elementy siedzeń czy wieńca kierownicy.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
W nowym urządzeniu firmy ZF przewodniki grzewcze są wplecione w tekstylną strukturę pasa. Jak twierdzi producent, tak zmodyfikowane urządzenie może zapewnić ciepło przy ciele natychmiast po rozpoczęciu jazdy, zwykle w zakresie 36-40 stopni Celsjusza.
Jak powszechnie wiadomo, w „elektrykach” układ klimatyzacji zasila prąd z akumulatora, ponieważ brak tutaj użytecznego ciepła odpadowego, które powstaje w aucie z klasycznym napędem spalinowym. Zmniejszenie ilości prądu wykorzystywanego do ogrzewania kabiny może oznaczać wzrost zasięgu nawet o 15% przy zastosowaniu ogrzewania kontaktowego i jednoczesnym odciążeniu konwencjonalnych systemów klimatyzacji w pojeździe.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Specjaliści firmy ZF podkreślają, że pod względem ochrony pasażerów podgrzewane pasy bezpieczeństwa w żaden sposób nie ustępują swoim konwencjonalnym odpowiednikom.