Nowe Alpine A390 zaprezentowane. Crossover na sportowo
Producent z Dieppe oficjalnie zaprezentował największy i najmocniejszy w swojej historii model seryjny. Z zapowiedzi centrali wynika, że nowe Alpine A390 wejdzie do sprzedaży późną jesienią bieżącego roku, zatem ceny nie są jeszcze znane.
Premiera Alpine A390 nie jest zaskoczeniem. Jesienią ubiegłego roku światło dzienne ujrzała wersja koncepcyjna, a od kilku miesięcy pojazd był obiektem zainteresowania łowców zdjęć szpiegowskich, którzy uważnie śledzili postępy w pracach badawczo-rozwojowych. Mierzący 4615 milimetrów długości crossover-coupe stanie w szranki z takimi graczami jak chociażby Porsche Macan czy Hyundai Ioniq 5 N. Jego zadaniem jest wyprowadzenie francuskiej marki na szerokie wody tym bardziej, że do głosu coraz mocniej zaczynają dochodzić producenci chińskich samochodów.
Nowe Alpine A390 – wymiary nadwozia:
- długość: 4615 mm
- szerokość: 1885 mm
- wysokość: 1532 mm
- rozstaw kół: 2708 mm
- masa własna: od 2121 kg
- pojemność bagażnika: od 532 l
W przeciwieństwie chociażby do Alpine A290, pachnąca nowością „trzysta dziewięćdziesiątka” ma do zaoferowania więcej walorów praktycznych, o czym świadczy chociażby obecność bagażnika o standardowej pojemności 532 litrów. Nie zmienia to jednak faktu, że samochód ma w pierwszej kolejności angażować kierowcę i dawać przyjemność z prowadzenia. Nisko umieszczony środek ciężkości oraz niemal równomierne rozłożenie masy między osią przednią i tylną (49:51) czynią pojazd bardziej przewidywalnym i stabilnym.
Nowe Alpine A390 – wersje o mocy 400 lub 470 KM
Nowość znad Sekwany będzie dostępna w dwóch konfiguracjach napędu. Podstawowa wersja, czyli Alpine A390 GT, uzyskuje moc rzędu czterystu koni mechanicznych, przyspiesza od zera do 100 km/h w około 4,8 sekundy, a maksymalna prędkość sięga 200 km/h. Na liście wyposażenia figurują między innymi dwudziestocalowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem, ogumienie Michelin Sport EV, anodowane zaciski hamulcowe, sportowe fotele z elektryczną regulacją ustawienia i możliwością podgrzewania, kierownica obszyta skórą nappa oraz nagłośnienie Devialet z zestawem trzynastu głośników.
Alpine A390 GT
Alpine A390 GTS
moc:
400 KM
470 KM
maks. moment obrotowy:
650 Nm
808 Nm
sprint 0-100 km/h:
4,8 sek.
3,9 sek.
prędkość maksymalna:
200 km/h
220 km/h
pojemność akumulatora:
89 kWh
89 kWh
maksymalny zasięg:
555 km
520 km
470-konne Alpine A390 GTS rozpędza się natomiast „do setki” w 3,9 sekundy i osiąga prędkość nawet 220 km/h. Samochód wyposażono w kute, 21-calowe alufelgi i opony Michelin Pilot Sport 4S. Pasażerowie z przodu siedzą na fotelach kubełkowych Sabel, które mają tapicerkę ze skóry nappa, elektryczną regulacją, podgrzewanie i tryb masażu. Podsufitka pokryta jest mikrofibrą, a nagłośnienie zapewnia system Devialet XtremeSound. Specyfikacja fabryczna zawiera ponadto funkcje Alpine Telemetrics Expert System oraz Driving & Parking Pack, umożliwiający półautonomiczną jazdę i automatyczne parkowanie.