Klasyczna Corolla bez spalin
Japoński koncern zaprezentował oficjalnie klasyczną Corollę AE86 wyposażoną w bezemisyjny układ napędowy. Mimo wprowadzonych modyfikacji konstrukcyjnych maszyna Toyoty zachowała swoje najbardziej cenione właściwości.
Na targach pojazdów modyfikowanych Tokyo Auto Salon 2023 światło dzienne ujrzał projekt AE86 H2 Concept ze spalinowym silnikiem zasilanym paliwem wodorowym. Choć z rury wydechowej nie wydobywa się CO2, to – jak zapewnia producent – układ napędowy pozwala cieszyć się rasowym dźwiękiem auta sportowego. Prototyp wyposażono w dwa zawierające wodór zbiorniki z Toyota Mirai oraz przystosowaną do spalania tego rodzaju paliwa klasyczną jednostkę 1.6 4A-GEU. Zmodyfikowany egzemplarz waży 995 kilogramów, czyli tylko o 55 kg więcej niż oryginał.
Druga z nowości w dorobku Corolli to AE86 BEV Concept, który otrzymał mocny silnik elektryczny oraz manualną skrzynię biegów. Pojazd korzysta również z dobrodziejstw technologii elektryfikacji samochodów dostępnych na rynku (silnik wzięto z hybrydowego pick-upa Tundra, zaś akumulator z Toyota Prius Plug-in Hybrid). Masa prototypu z bateryjnym napędem elektrycznym wynosi 1030 kilogramów, a więc o 70 kg więcej niż auto przed modyfikacjami.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe