Ford wprowadza na polski rynek Mustanga Mach-E wyposażonego w nowy rodzaj baterii
Popularny elektryk Forda otrzyma baterie litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), zastępujące dotychczasowe baterie niklowo-manganowo-kobaltowe (NMC).
Nowe baterie LFP mają przynieść szereg korzyści, takie jak zwiększenie pojemności użytecznej baterii z 70 do 72,6 kWh, co zwiększa zasięg samochodu. W przypadku napędu na tylne koła, średni zasięg według WLTP wzrósł z 440 do 470 km, a w napędzie na wszystkie koła z 400 do 428 km. Dodatkowo, baterie LFP umożliwiają ładowanie auta prądem stałym o mocy do 150 kW, co skraca czas ładowania o 15 proc. w zestawieniu z poprzednimi bateriami NMC. W ciągu 10 minut na szybkiej ładowarce można zwiększyć zasięg o 124 km w napędzie RWD i 113 km w napędzie AWD.
Wraz z aktualizacją oferty, Mustang Mach-E otrzymał także inne ulepszenia, takie jak zmiany w zawieszeniu dla zwiększenia komfortu, podgrzewanie baterii przed szybkim ładowaniem oraz poprawę wydajności ogrzewania kabiny.
Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska, powiedział:
Jeśli ktoś interesował się zakupem Mustanga Mach-E, ale nie podjął jeszcze decyzji, znacząco mu to ułatwiamy. Dodatkowo nasz elektryczny SUV ponownie dostępny jest w programie państwowych dopłat, co czyni go jeszcze bardziej atrakcyjną opcją. Zwłaszcza, że Mustang Mach-E jest liderem pod względem spadku wartości w czasie według niedawnego rankingu „Auto Świata” i INFO-EKSPERT
Wraz z debiutującą na polskim rynku wersją Mustanga Mach-E MY2023.75 Ford Polska obniżył ceny modelu nawet o 60 350 zł, co uczyniło go ponownie dostępnym w programie dopłat "Mój Elektryk". Nowy cennik obejmuje różne warianty Mustanga Mach-E, a także - zdaniem producenta - podkreśla dodatkowe korzyści, takie jak ochrona pogwarancyjna i przedpłacone przeglądy przez 8 lat lub 160 tys. km.