Czy nowa Kia Syros trafi do Europy?
Koreańczycy zaprezentowali nowe autko w stylu miejskich crossoverów. Mierząca 3995 milimetrów długości Kia Syros zwraca uwagę kanciastą bryłą nadwozia, pionowo zaprojektowaną klapą bagażnika, masywnymi nadkolami oraz projektem maski, która kojarzy się z monumentalnym EV9.
Jak wynika z ustaleń prasy branżowej, Kia Syros powstała w pierwszej kolejności z myślą o klientach mieszkających w Indiach oraz innych krajach Azji Południowej. Pojazd zaprojektowano na koncernowej płycie podłogowej K1, która jest przystosowana do produkcji nie tylko spalinówek. Wiadomo już, że na rynek trafią konfiguracje z silnikiem benzynowym 1.0 turbo (120 KM) oraz diesel 1.5 CRDi (116 KM). Obie można zestawić albo ze skrzynią manualną albo z „automatem”.
Nowa Kia Syros 2025 – wymiary nadwozia
- długość: 3995 mm
- szerokość: 1800 mm
- wysokość: 1665 mm
- rozstaw osi: 2550 mm
- pojemność bagażnika: od 465 litrów
Krążą plotki, że niebawem nowy crossover doczeka się też wersji elektrycznej. Dla odróżnienia otrzyma ona nazwę handlową Kia EV1, co stanowi nawiązanie do nomenklatury stosowanej przez importera na rynku europejskim. Ciekawostką jest fakt, że auto ma zaledwie 3995 milimetrów długości, jednak na rozstaw osi przypada 2550 mm. Optycznie Syros wydaje się sporo większy niż w rzeczywistości, co jest między innymi zasługą mocno przeszklonej kabiny o regularnym kształcie. Walory użytkowe podnosi dzielona w proporcji 60:40 kanapa z możliwością przesuwania siedzeń do przodu lub do tyłu.
Na chwilę obecną ceny Kii Syros nie są jeszcze znane. Wiadomo natomiast, że crossover stanie w szranki m.in. z modelem Skoda Kylaq, który w przeliczeniu kosztuje bazowo około 9300 dolarów.