Nowy Peugeot E-408 – cena
Dopiero dwa lata po premierze francuskiego crossovera pojawia się w ofercie pełna wersja elektryczna Peugeota 408. Potencjalni klienci zainteresowani wtyczkowozem spod znaku lwa muszą jednak liczyć się z wydaniem kwoty ponad 200 tys. złotych.
Dotychczas „czterysta ósemkę” można było zamawiać z benzynowym układem napędowym 1.2 mHEV (136 KM) lub jako hybrydę 1.6 Plug-in (225 KM). Absolutną nowością jest pełna wersja elektryczna, czyli Peugeot E-408. Uzyskuje ona moc 210 koni mechanicznych oraz do 345 niutonometrów momentu obrotowego. Akumulator trakcyjny w technologii NMC 811 (80% niklu oraz po 10% manganu i kobaltu) ma 58,2 kWh pojemności użytecznej, a zgromadzony w nim prąd powinien wystarczyć kierowcy do rozwinięcia zasięgu nawet 453 kilometrów na jednym ładowaniu.
Polski importer przygotował na Peugeota E-408 ofertę złożoną z dwóch poziomów wyposażenia: Allure oraz GT. Ten pierwszy kosztuje katalogowo 208 700 złotych. Standardem są m.in. dziewiętnastocalowe felgi aluminiowe, pompa ciepła, fotel kierowcy oraz kierownica z możliwością podgrzewania, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna oraz multimedia z bezprzewodowym interfejsem Apple CarPlay/Android Auto. Natomiast wersję GT, z ceną od 218 150 złotych, wzbogacono chociażby o reflektory Matrix LED, aluminiowe elementy ozdobne kabiny oraz progi drzwi, jak również 8-kolorowe oświetlenie ambientowe i elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Szczegóły dotyczące oferty zawiera konfigurator Peugeot 408.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Tymczasem według raportu IBRM Samar, do końca września br. klienci w Polsce zarejestrowali łącznie 12 496 nowych samochodów elektrycznych. Zdecydowanie najpopularniejszą marką w segmencie „elektryków” jest Tesla, za którą plasują się Volvo oraz Mercedes. Natomiast Peugeot zajmuje w cytowanym rankingu miejsce w środku stawki z dorobkiem dwustu rejestracji.