Wyprodukowano 100 tys. sztuk elektrycznego Renault 5
Jubileuszowym egzemplarzem okazał się samochód w wersji wyposażenia Techno, zaopatrzony w akumulatory trakcyjne o pojemności 52 kWh. Przypomnijmy, że na wyprodukowanie stu tysięcy sztuk nowej „piątki” fabryka we francuskim Douai potrzebowała zaledwie 15 miesięcy.
Manufaktura w Douai wytwarza dziennie około dziewięciuset pojazdów, z czego dwie trzecie to właśnie Renault 5. Ponadto powstają tam następujące modele: Megane E-Tech, Scenic E-Tech, Alpine A290, Nissan Micra, a w przyszłości – również nowe Mitsubishi Eclipse Cross. Zakład należy do klastra o nazwie Ampere ElectriCity, podobnie jak m.in. obiekt w Maubeuge, gdzie powstaje Renault 4 E-Tech.
Na koncie „piątki” jest m.in. prestiżowy tytuł Car of the Year, przyznany przez jury europejskich dziennikarzy. Warto dodać, że niedawno rozpoczęła się sprzedaż tego samochodu w Turcji, Izraelu oraz w Maroku. Kolejne rynki zbytu zostaną otwarte w 2026 roku. Na liście szykowanych do wprowadzenia usprawnień z zakresu wyposażenia figurują zaawansowany system kontroli uwagi kierowcy, nowe elementy służące personalizacji czy funkcja One Pedal, dzięki której po zdjęciu nogi z pedału gazu aż do całkowitego zatrzymania samochodu kierowca nie musi nawet wciskać hamulca. Ceny modelu startują od 121 500 złotych bez dopłat rządowych.
Tymczasem według aktualnego raportu IBRM Samar, do końca listopada dealerzy nad Wisłą sprzedali 35 622 nowe osobówki z napędem elektrycznym. W powyższej grupie barwy Renault reprezentuje przeszło 670 bezemisyjnych wtyczkowozów. Liderem segmentu „elektryków” pozostaje natomiast Tesla, która obsłużyła dotychczas 3931 klientów.

