Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1746689459884 3.0.14

Ferrari 296 Speciale i Speciale A – najmocniejsze tylnonapędowe modele w historii marki

Nowości
Zdjęcie autora - Paweł JanasPaweł Janas
7 Maj '25
Ferrari 296 Speciale i Speciale A – najmocniejsze tylnonapędowe modele w historii markiŹródło: Ferrari

Ferrari rozszerza gamę modeli 296 o dwie nowe wersje: coupe 296 Speciale oraz roadstera 296 Speciale A. Producent z Maranello zapowiada poprawę osiągów, aerodynamiki i prowadzenia, ale jak nowe auta sprawdzą się w praktyce – to pokażą dopiero testy drogowe.

Ferrari przedstawiło specjalne warianty modeli 296 GTB i GTS, oznaczone jako Speciale i Speciale A. Oba auta korzystają z tej samej hybrydowej jednostki napędowej typu plug-in, która – według danych producenta – generuje łącznie 880 KM. Oznacza to, że mamy do czynienia z najmocniejszym Ferrari z napędem na tylną oś, jakie trafiło do seryjnej produkcji.

Źródło: Ferrari

Za napęd odpowiada silnik V6 z podwójnym doładowaniem (700 KM) wspomagany jednostką elektryczną (180 KM), zintegrowaną z 8-biegową skrzynią DCT. Hybrydowy układ pozwala także na jazdę wyłącznie w trybie elektrycznym – zasięg ma wynosić do 25 kilometrów.

Zgodnie z zapowiedziami Ferrari, nowe wersje wyróżniają się istotnie poprawioną aerodynamiką – przy 250 km/h mają generować 435 kg docisku, czyli o 20% więcej niż modele bazowe. Pomóc w tym mają aktywne elementy aerodynamiczne oraz rozwiązania inspirowane motorsportem.

Ważnym aspektem konstrukcyjnym jest również redukcja masy – coupe ma być lżejsze od GTB o 60 kg, a otwarta wersja A o 50 kg względem GTS. Efekty osiągnięto m.in. poprzez użycie tytanu i włókna węglowego.

Źródło: Ferrari

Wnętrze zostało podporządkowane idei minimalizmu i niskiej masy – dominuje tu surowe włókno węglowe i Alcantara, bez zbędnych dodatków. Układ kokpitu, podobnie jak w wersjach bazowych, oparty jest na cyfrowym zestawie wskaźników i rozwiązaniach z modeli F1.

Zastosowane technologie – m.in. nowa wersja systemu ABS, funkcja „extra boost” oraz aktywne zarządzanie napędem – mają zapewniać wyższy poziom kontroli i reakcji pojazdu, ale rzeczywiste wrażenia z jazdy będzie można ocenić dopiero po pierwszych testach drogowych.

Podziel się ze znajomymi