Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1749206704685 3.0.14

Ford E-Transit Custom. Kolejny model dostępny w programie NaszEauto

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Tomasz KamińskiTomasz Kamiński
10 Cze '25
Ford E-Transit Custom. Kolejny model dostępny w programie NaszEautoŹródło: Ford

Na polskim rynku pojawił się w pełni elektryczny Ford E-Transit Custom. Samochód dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia oraz jako van, van brygadowy bądź kombi. W tej ostatniej postaci pojazd można kupić w ramach programu NaszEauto.

Ford E-Transit to elektryczny dostawczak występujący z silnikami o mocy 184 KM lub 269 KM. W obu wersjach do wyboru jest bateria o pojemności 68 kWh lub 89 kWh. Do tej pory był to jedyny na polskim rynku dostawczy Ford z elektrycznym napędem. Jednak teraz zmienia się to, bo do oferty dołącza Ford E-Transit Custom.

Źródło: Ford

Dostawcze elektryki to trudny biznes w Polsce, ponieważ auta tego typu nie są na topie. Według danych analizowanych przez IBRM Samar w 2024 roku polscy przedsiębiorcy nabyli 1909 takich samochodów. To niezbyt dużo, a w dodatku aż o 23,67 proc. mniej niż w 2023 roku, kiedy to wydano 2501 elektrycznych modeli dostawczych.

Pierwsza połowa 2025 roku też nie napawa optymizmem, bowiem w okresie styczeń-maj wydano do klientów 685 elektrycznych dostawczaków. W analogicznym okresie 2024 roku sprzedano 714 takich modeli, a zatem spadek popularności rok do roku wyniósł 4,06 proc. Może sytuacja poprawi się dzięki wprowadzeniu do sprzedaży Forda E-Transita Customa?

Ford E-Transit Custom – cztery wersje wyposażeniowe

Ford E-Transit Custom dostępny jest ze specyfikacjami: Trend, Limited, Sport lub MS-RT. Już w bazowej wersji Trend otrzymuje się m.in.: ledowe reflektory, czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, system infotainment Ford SYNC 4 z 13-calowym dotykowym ekranem, Apple CarPlay/Android Auto, system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z innymi pojazdami lub pieszymi, skaner znaków drogowych, a także awaryjne hamowanie.

Źródło: Ford

Decydując się na specyfikację Limited w seryjnym wyposażeniu otrzymuje się także: reflektory Full LED, centralny zamek z elektronicznym kluczykiem, jak również elektrycznie składane zewnętrzne lusterka. Forda E-Transita Customa w wersji Sport rozpoznamy po 17-calowych kołach oraz po czarnych pasach na nadwoziu. W wyposażeniu są też podgrzewane fotele oraz dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja.

Ford E-Transit Custom MS-RT otrzymał poszerzone nadkola, a zakończenie nadwozia stanowi duży spoiler. W tej konfiguracji podróż odbywa się na sportowych fotelach zapewniających należyte podparcie z boku w trakcie jazdy na zakrętach.

Źródło: Ford

Ford E-Transit Custom – trzy rodzaje nadwozia

Ford E-Transit Custom dostępny jest jako van, van brygadowy lub kombi. W pierwszej postaci samochód ma jeden rząd trzech siedzeń i jest idealną propozycją dla firm budowlanych czy kurierskich. Van brygadowy ma dwa rzędy foteli, a tym samym pojazdem może jechać sześć osób wraz ze sprzętem niezbędnym podczas pracy. Kombi może zabrać na pokład nawet dziewięciu pasażerów.

Źródło: Ford

Ford E-Transit Custom dostępny jest z dwiema długościami nadwozia do wyboru. Jako L1 z krótkim rozstawem osi pojazd liczy 5050 mm (MS-RT – 5130 mm) i ma ładowność do 1054 kg. Model L2 z długim rozstawem osi mierzy 5450 mm (MS-RT – 5530 mm).

Źródło: Ford

W obu wersjach długości można zdecydować się na jedną z dwóch wysokości dachu – w L1 to 1959 mm lub 2040 mm, a w L2 mamy 1963 mm bądź 2031 mm. Maksymalna ładowność pojazdu to 1135 kg, a w zależności od konfiguracji przestrzeń ładunkowa ma kubaturę do 6,8 m3. Autem można holować przyczepy o maksymalnej masie 2300 kg.

Ford E-Transit Custom – prawie 300 koni mechanicznych!

Ford E-Transit Custom dostępny jest z trzema wersjami mocy: 136 KM (van, van brygadowy, kombi), 218 KM (van, van brygadowy, kombi), a nawet 286 KM w przypadku specyfikacji MS-RT (van, van brygadowy). Samochód ma na pokładzie baterie o pojemności netto 64 kWh, a maksymalny zasięg po naładowaniu akumulatorów na 100 proc. to 327 km.

Źródło: Ford

Prąd można uzupełnić na punkcie o mocy 125 kW w zakresie 10-80 proc. po około 39 min. Korzystając z 11-kilowatowej ładowarki 100 proc. energii uzyskamy po około 6,7 godz.

Ford E-Transit Custom – dostępny także w programie NaszEauto

Ford E-Transit Custom kosztuje minimum 145 849 zł netto (van) lub 152 865 zł netto, gdy wybierzemy vana brygadowego. Decydując się na specyfikację MS-RT musimy liczyć się z wydatkiem od 247 658 zł netto. Z kolei za kombi zapłacimy minimum 156 136 zł netto.

Źródło: Ford

Warto jednak pamiętać, że ta ostatnia odmiana dostępna jest w ramach programu NaszEauto. W tym przypadku koszty zakupu można zredukować maksymalnie o 40 tys. zł, a wówczas cena pojazdu zmniejsza się do 116 136 zł netto.

Ford E-Transit Custom jest objęty pogwarancyjną ochroną Ford Protect. Trwa ona do pięciu lat lub do przebiegu 160 tys. km. Wszystkie podzespoły wysokiego napięcia objęto standardowo gwarancją na osiem lat lub do przebiegu 160 tys. km.

Podziel się ze znajomymi