Leapmotor B01, czyli elektryczny sedan z Chin
Marka Leapmotor kojarzy się wielu osobom jako producent przystępnych cenowo samochodów z napędem elektrycznym. Najnowszą propozycją Chińczyków jest kompaktowy sedan, który na swoim macierzystym rynku zadebiutuje w lipcu bieżącego roku.
Światowe media branżowe bacznie obserwują targi Shanghai Auto Show 2025, które obfitują w wiele ciekawych nowości. Jednym z debiutantów jest stylizowany na sedana Leapmotor B01. Samochód mierzący 4,77 metra długości można uznać za reprezentanta aut klasy średniej, choć pod względem cenowym zdecydowanie bliżej mu do kompaktów takich jak chociażby Citroen e-C4 X. Pojazd zza Wielkiego Muru zwraca uwagę futurystyczną grafiką oświetlenia, szerokim i nisko osadzonym przodem oraz smukłą linią nadwozia, dla którego współczynnik oporu powietrza to zaledwie Cd=0,197.
Leapmotor B01 – wymiary nadwozia:
- długość: 4770 mm
- szerokość: 1880 mm
- wysokość: 1490 mm
- rozstaw osi: 2735 mm
- pojemność bagażnika: od 460 litrów
Producent wspierany przez międzynarodową Grupę Stellantis nie ujawnił jeszcze wszystkich danych technicznych „jedynki”. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że auto dzieli elementy płyty podłogowej z modelem Leapmotor B10, można przypuszczać, że sedan otrzyma zestaw akumulatorów w technologii LFP o pojemności 56 lub 67 kWh. Media motoryzacyjne wspominają o dwóch wersjach z napędem elektrycznym: o mocy 132 kW (179 KM) oraz 160 kW (218 KM). Maksymalny zasięg wynosi 650 kilometrów bez dodatkowego ładowania. Jest to wartość obliczona zgodnie z azjatyckim cyklem homologacyjnym CLTC.
Na chwilę obecną nie ujawniono jeszcze, czy Leapmotor B01 trafi również na eksport. W specyfikacji na rynek chiński bazowa wersja kosztować ma w przeliczeniu około 12 tys. euro. Z powodu kosztów transportowych i ceł wyrównawczych cena na Starym Kontynencie musiałaby rzecz jasna sporo wzrosnąć, jednak mimo to powinna utrzymać się na przystępnym dla Europejczyków poziomie.