Leapmotor wchodzi do Czech i na Słowację
Marka wspierana przez Grupę Stellantis zadebiutowała w naszym kraju pod koniec lutego bieżącego roku. Aktualnie sieć Leapmotor nad Wisłą liczy już czternaście autoryzowanych przedstawicielstw. Najnowszy punkt dealerski otwarto w Jastrzębiu Zdroju.
Tymczasem dyrekcja Leapmotor ogłosiła plany wejścia marki na nowe rynki Europy Środkowej. Są to następujące kraje: Czechy, Słowacja, Słowenia, Węgry oraz Chorwacja. Jak ujawniono, brand wspierany przez Stellantisa postawił na sprawdzonego partnera biznesowego, czyli firmę Emil Frey, która jest już oficjalnym importerem w Szwajcarii, zaś w nowej roli wykorzysta swoją szeroką sieć dystrybucji i obsługi posprzedażowej.
Z kronikarskiego obowiązku warto dodać, że na czeskim rynku samochodów osobowych chińską motoryzację reprezentuje aktualnie szesnaście marek. Tymczasem według raportu IBRM Samar, od stycznia do końca maja zarejestrowano w Polsce już ponad 13,5 tys. nowych osobówek zza Wielkiego Muru. Zdecydowanym liderem segmentu – podobnie zresztą jak za naszą południową granicą – jest MG, którego ofertę wybrało 5457 klientów. Czołówkę rankingu uzupełniają należący do jednego koncernu gracze Omoda i Jaecoo. Ich skumulowany wynik to 4612 egzemplarzy. Leapmotor uplasował się na szóstym miejscu z dorobkiem 309 sztuk.