Mazda MX-30 wycofana z oferty w Polsce
Stylizowane na miejskiego crossovera MX-30 zaistniało na rynku jako pierwszy model seryjny Mazdy z pełnym napędem elektrycznym. Nieco później do oferty trafił wariant MX-30 e-Skyactiv R-EV, czyli hybryda typu Plug-in (PHEV).
Ta ostatnia miała za zadanie podnieść walory użytkowe Mazdy MX-30, która z racji wyposażenia jej w akumulatory trakcyjne o pojemności 35,5 kWh brutto była w stanie zgromadzić zapas prądu w ilości wystarczającej do rozwinięcia około 200-kilometrowego zasięgu w cyklu pomiarowym WLTP. Wśród ciekawostek dotyczących „trzydziestki” warto wymienić układ drzwi tylnych, które otwierają się „pod wiatr” – i tylko po uprzednim uchyleniu drzwi przednich.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Ponadto MX-30 wyróżnia się stylowo zaprojektowanym kokpitem, do wykończenia którego użyto ciekawych materiałów, jak chociażby korka pochodzenia naturalnego. Tymczasem jak wynika z lektury raportu IBRM Samar, do końca września Mazda zarejestrowała nad Wisłą około 4,2 tys. nowych samochodów. W rankingu importerów gracz z Hiroszimy zajmuje miejsce dopiero w środku trzeciej dziesiątki ze sporym spadkiem sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. Centrala liczy, że karta odwróci się wraz z rozpoczęciem dostaw nowej Mazdy CX-5.